"הסכסוך הגדול" של הכדורסל הישראלי הסתיים. בינתיים

ארגון השחקנים הסיר את האיום להשבית את הליגה, והצדדים הסכימו להגיע להבנות בעניין "החוק הרוסי" עד ה-10 ביוני; המשמעות המיידית: מחזור הליגה הקרוב יתקיים כרגיל

האיום להשבתת ליגת העל בכדורסל הוסר היום (ג') לאחר פגישה בין נציגי ארגון השחקנים לבין יו"ר המינהלת אבנר קופל. הצדדים, שנפגשו בתיווכו של הממונה על יחסי העבודה במשרד התמ"ת עו"ד שלמה יצחקי, הגיעו להבנות לפיהן סכסוך העבודה מיום 28 במארס מושהה בשלב זה. המשמעות הישירה היא שמחזור המשחקים הקרוב ב-13 אפריל יתקיים כמתוכנן.

עוד סיכמו הצדדים בפגישה כי המינהלת וארגון השחקנים יגיעו להבנות עד ה-10 ביוני, לגבי הפורמט לשיתוף השחקנים הישראליים בליגה לשתי העונות הבאות - 2011/12 ו-2012/13.

כזכור, ארגון השחקנים דורש להשאיר את "החוק הרוסי" שיאפשר שני ישראלים על הפרקט בכל שלב במשחק, ובנוסף להוריד את מספר הזרים בליגה שכרגע עומד על שישה לקבוצה.

על-פי הסיכום בין הצדדים, במידה והמינהלת וארגון השחקנים לא יגיעו להסכמה בהידברות ביניהם, תעמודנה שתי חלופות בלבד לפני דירקטוריון מנהלת הליגה לשתי העונות הבאות: הראשונה, "החוק הרוסי" יישאר במתכונת הקיימת; השנייה, היא ש"החוק הרוסי" יבוטל אבל בתמורה יעמוד רישום הזרים בטופס המשחק על ארבעה בלבד.

לאור העובדה שקבוצות ליגת העל, ובמיוחד הקבוצות הגדולות, לא יסכימו להגבלת מספר הזרים לארבעה בלבד לקבוצה - אפשר להניח כי ביוני הקרוב תיאלץ המינהלת לקבל את תכתיבי ארגון השחקנים ולהשאיר את "החוק הרוסי" לשנתיים נוספות.