מניות היום: צמד נפט-גז טבעי המזנק בעקבות כנס ומצגת

הכשרה אנרגיה צופה את התחלת הקידוח הראשון עד לסוף 2011 ■ מאז ההנפקה בסוף 2010 ועד אמצע חודש מארס נפלה המניה בכ-34% ומאז היא מתאוששת

מניות חיפושי הנפט והגז הטבעי הכשרה אנרגיה של עופר נמרודי ומודיעין , הנמצאת בשליטת צחי סולטן וקבוצת אידיבי של נוחי דנקנר, רושמות היום (ד') עליות חדות במהלך המסחר בבורסה. זאת, לאחר שהכשרה אנרגיה ערכה כנס ומצגת למשקיעים.

במצגת הוצגה החברה, הרשיונות שלה ולוח הזמנים לפעילות. אוהד מראני הוא מנכ"ל החברה.

הכשרת הישוב ובעלי עניין מחזיקים בכ-79% מהכשרה אנרגיה, שנסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-670 מיליון שקל. החברה מחזיקה ב-100% מ"עמנואל אנרגיה חיפושי גז ונפט שותפות מוגבלת" שמתוכננת לצאת להנפקה בתל-אביב במחצית השניה של 2011.

נציין כי מאז ההנפקה בסוף 2010 ועד אמצע חודש מארס נפלה המניה בכ-34% ומאז היא מתאוששת ועלתה מרמה של 66 אגורות ל-87 אגורות היום.

שני הרשיונות המבטיחים ביותר של הכשרה אנרגיה ומודיעין הם "שרה" ו"מירה", הנמצאים בסמיכות לפרוייקט "תמר" ול"דלית", בהם התגלו מרבצי גז טבעי בכמויות גדולות. הכשרה מחזיקה בכ-54.2% מ"שרה" ו"מירה" (שטח כל אחד מהם, כ-40 ק"מ מערבית לחדרה, כ-400 קמ"ר). מודיעין מחזיקה 19.28% בזכויות ב"שרה" ו"מירה".

בנוסף, מחזיקה הכשרה אנרגיה בכ-17.5% מרשיון ימי "אלון E", כ-10% מרשיון "דניאל מזרח" וב-10% מ"דניאל מערב" (בכפוף לקבלת אישור הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות). יש לה גם אופציה לקבלת 11.5% מהזכויות ברשיון "שמואל" ואופציה ל-7.5% מהזכויות ב"בנימין דרום".

בתחילת החודש הודיעה הכשרה אנרגיה הודיעה היום כי היא ושותפותיה לרישיונות שרה ומירה נמצאות במשא ומתן מתקדם עם אחת החברות המובילות בעולם בתחום הקידוחים, לחתימת חוזה על אסדה לקידוח ברישיונות החיפוש הימיים מירה ושרה. בנוסף, הודיעה החברה כי היא ביקשה וקיבלה מהממונה על עניני הנפט, ארכה לחתימה על אסדת קידוח לסוף חודש אפריל, על מנת לאפשר לה לסיים את המשא ומתן ולהביא לגמר חתימה את חוזה הקידוח.

החברה צופה את התחלת הקידוח הראשון בתחילת דצמבר 2011. מנכ"ל הכשרה אנרגיה, אוהד מראני, אמר כי "החברה ממשיכה להתקדם בבטחה בהתאם לתוכניות להתחלת קידוחי אקספלורציה ברישיונות שרה ומירה בסוף שנת 2011".