חיבוק מהנסיך הקטן: התכשיטים של גל פדני בהשראת סיפור הילדים

פדני, נצר למשפחת התכשיטנים המפורסמת, בחרה לעצב את הקולקציה החדשה שלה בהשראת הנסיך הקטן ■ "היהלום הקטן בעיצובים מזכיר את הכוכב של הנסיך שמנצנץ שם"

גל פדני היא לא עוד תכשיטנית. כנכדתו הבכורה של אורי פדני ואחייניתו של בני פדני (שמנהל כיום את הרשת היוקרה), גל כאילו נולדה למקצוע, אבל לא בדיוק, היא עברה הרבה טלטלות מקצועיות בדרך עד שמצאה את מקומה. את הקולקציה האחרונה שיצרה בחרה גל לעשות בהשראת הנסיך הקטן של אנטואן דה-סנט אכזיפרי, דמות שליוותה אותה מאז שהייתה ילדה קטנה. "כילדה הייתי אוספת יהלומים מהרצפה והיה לי חוק שכל מה שאני מוצאת זה שלי, עד שיום אחד אבא ראה ודרש ממני להחזיר הכול", מספרת גל.

על אף שגדלה בתוך עולם של אבני חן ויהלומים, לא הייתה שום ציפייה מצד המשפחה שתיכנס לעסק המשפחתי. "תמיד ניסו לתת לי את המקום למצוא את הדרך שלי, כששאלתי פעם את אבא בתור סטודנטית אם הוא רוצה שאני אכנס לעסק הוא ענה לי 'קודם כל תדעי מה את שווה בזכות עצמך'", נזכרת גל.

סבתה, שהקימה את העסק יחד עם סבה, הייתה זו שדחפה אותה ללמוד צורפות כשהייתה בצומת דרכים בחייה "זה מקצוע טוב לאישה", היא הפצירה בה. גל, שתמיד עסקה באמנות, שמעה לעצתה, למדה צורפות והשאר היסטוריה. "התחלתי בתור שוליה בבית מלאכה שזה בעצם להיות פועלת מהבוקר ועד הערב", מספרת גל. "זה מקצוע שנכנס לדם ומבחינתי זו גם התחברות לשורשים המשפחתיים. סבא בנה עסק שבנוי על איכות וסטנדרטיים גבוהים, הוא איש של הפרטים הקטנים".

מהלב לתלת-ממד

למרות שנשארה באותו התחום, החליטה גל לפתוח עסק משלה. "רציתי ליצור משהו זמין יותר ולשמור על הקשר האישי עם הלקוחות", אמרה גל. "כשהופכים להיות עסק גדול פחות אפשר לעבוד עם הידיים ולי זה מאוד חשוב המגע האישי עם החומר ועם האנשים".

כאמור, כנצר לשושלת של תכשיטנים, את קולקציית התכשיטים האחרונה שלה גל בחרה לעשות בהשראת הנסיך הקטן: "הרהרתי הרבה בדמותו של הנסיך הקטן לפני שהתחלתי לעבוד על התכשיטים", נזכרת גל. "הוא התקשר לחיים שלי ולחיפוש שלי אחרי אהבה וזוגיות. האתגר היה ליצור משהו אינטימי כמו בספר. תהליך ההפיכה שלו למשהו עיצובי ואסתטי היה מאוד רגשי, המוצר הסופי הוא תכשיט אבל לדרך יש משמעות עבורי, מי שרוכש את אחד מהדגמים יכול להחליט אם להתחבר למעבר או ליהנות ממנו רק כמוצר".

מאז שהחלה בעבודתה עם הספר, עברה גל תהליך בחייה האישיים. היא התחתנה וכעת היא נושאת ברחמה נסיך קטן נוסף. "הספר ואני ביחד כבר 5 שנים, זה תהליך ארוך עד שמגיעים למוצר המושלם ברמת הגימור המושלמת", מסבירה גל. "בתכשיטים יש המון איזונים וכל שינוי קטן יכול לעשות שינוי גדול. גם תמיד חשוב לי קודם להראות את התכשיט לסביבה הקרובה שלי ולאט לאט המעגל מתרחב, ככה אני גם בודקת שהוא עומד במבחן הזמן. עם הנסיך הקטן אני מתכננת עוד טיול ארוך, כל פעם לשבת, לקרוא ולהוציא את החומרים והמשפטים מתוך הספר".

את התכשיטים יוצרת גל מכסף, 18 קראט זהב ויהלומים ברמת ניקוי גבוהה. כל אחד מהדגמים עובר את אישור משפחת הסופר, שמחזיקה בזכויות היוצרים על הספר ודמויותיו. בין המוטיבים החוזרים ניתן למצוא את דמותו של הנסיך, השושנה, הכבשה ונחש הבוא שבלע את הפיל. בעתיד מתכננת גל לשלב גם את המטוס שהתקלקל והשועל שהנסיך אילף.

פדני: "היהלום הקטן בעיצובים הוא משהו שהולך איתי לאורך כל הקולקציה ומזכיר את הכוכב של הנסיך הקטן שמנצנץ שם. זה גם החתימה האישית והקטנה שלי".

טווח מחירים: 495-4,359 שקל.

את התכשיטים ניתן להשיג ברשת "רזילי" ברחבי הארץ ובהזמנה אישית