פרס העניק חנינה ל"שוטרים הנוקמים": ישוחררו לפסח

4 השוטרים, שהורשעו בניסיון לפגוע בעבריין מיכאל מור, יבלו בליל הסדר בחיק משפחתם, אחרי שבקשתם לקצר את עונשם התקבלה בוועדת השחרורים ואושרה ע"י נשיא המדינה ושר המשפטים

שוטרים הנוקמים" יוצאים לחופשי: ועדת השחרורים של שב"ס החליטה היום (ה') לקצר בשליש את תקופת מאסרם של יוסי לוי, אלדד חדד, רמי משה ויניב אשור - שהורשעו בהנחת מטעני חבלה במכוניתו של העבריין מיכאל מור ועל אדן החלון בביתו של אחיינו, רפי בן-שלום.

על הארבעה נגזר עונש של שנת מאסר בפועל ושנה נוספת על-תנאי. בהודעת בית הנשיא נמסר כי "לפי המלצת שר המשפטים, נענה הנשיא לבקשתם של השוטרים והחליט להקדים את שחרורם במספר ימים, כך שיוכלו לחגוג את הפסח עם בני משפחותיהם".

עם זאת, נשיא המדינה שמעון פרס דחה את בקשתם של השוטרים למחוק את הרישום הפלילי נגדם, אך החליט לאמץ את המלצת שר המשפטים ולהורות על קיצור תקופת ההתיישנות בעניינם, "על מנת לסייע לשוטרים בתהליך שיקומם", לשון ההודעה.

"אין זו דרכם של שוטרי ישראל"

בית המשפט העליון דחה לפני כחצי שנה את הערעור שהגישו 4 השוטרים בדרישה לקיצור תקופת מאסרם. השופטים סלים ג'ובראן, יורם דנציגר ויצחק עמית תקפו אותם במילים קשות וכתבו בהחלטתם להותיר את העונש שנקבע על כנו: "במקום לשמור על החוק, הם רמסו אותו ברגל גסה".

עוד נכתב כי "יש להגן על שוטרי ישראל העושים לילות כימים למען שמירה על בטחון הציבור, לגלות אפס סובלנות כלפי פגיעות בהם ולהעניק להם כלים יעילים למלחמה בפשע ובאלימות. עם זאת, פעולה של שוטרי משטרת ישראל שהינה מחוץ לחוק ובאופן שאינו הולם את כבוד האדם וזכויותיו, עלולה לפגוע אנושות בתפקוד המשטרה ובאמון הציבור בה".

העבירות בהן הורשעו הארבעה הן היזק בחומר נפץ, עבירות בנשק, מירמה והפרת אמונים.

"מראיות הנאשמים עולה עובדה אחת בבירור: הנאשמים חוו תסכול רב מתפקוד המשטרה הקלוקל, בעיניהם, ומיאנו להשלים עימו", לשון הכרעת הדין. "עובדה זו, בצירוף חשדותיהם במור וארגונו כאחראים למעשים פליליים כאלה ואחרים שבוצעו כלפיהם וכלפי שוטרים אחרים, היוו את המניע למעשיהם".