תוכן שיווקי - עכשיו הסרט

בסרטו מיישם מורגן ספרלוק את מה שבצה"ל הבינו כבר מזמן: התוכן השיווקי הוא הגיבור

הדיון הנצחי בין אנשי תוכן הוא בשאלה אם תוכן משקף מציאות קיימת או יוצר מציאות חדשה. התשובה היא, כמו תמיד, גם וגם. זה נכון לגבי עמדות פוליטיות, זה נכון לגבי מקצועות, זה נכון לגבי מקום מגורים ואפילו יחידות צבאיות.

בשנות ה-80 רצינו כולנו להיות עורכי דין בגלל "פרקליטי אל.איי", בשנות ה-90 רצינו להיות רופאים בגלל "אי.אר", רצינו לעבור לגור בפלורנטין בגלל "פלורנטין" ולשרת בגבעתי בגלל "טירונות".

הדוגמה האחרונה, אגב, היא אחת מדוגמאות התוכן השיווקי הישראליות המעניינות והמצליחות ביותר. צה"ל השקיע משאבים רבים בשותפות בהפקת הסדרה והצליח להשיג את המטרה השיווקית הלא פשוטה שהעמיד לעצמו - להפוך את החטיבה הכי פחות פופולרית בצה"ל מבחינת התנדבות לאחת המבוקשות בשנות שידור הסדרה ולאחריהן.

מה שלא הצליח לעשות באמצעים אחרים הצליח הצבא לעשות באמצעות תוכן שיווקי חכם ואמיץ, אחרי שנים שבהן זכתה גבעתי לתדמית בעייתית בעקבות האינתיפאדה.

תוכן הוא מעצב התודעה והזיכרון החזק והמשפיע ביותר. כל הנוסטלגיה ומערך הזיכרונות הפרטיים והלאומיים שלנו בנויים מאוסף של תכנים. אין לנו זיכרונות אמוציונליים משנות הילדות, הנערות והבגרות שלנו מפרסומות, אבל כולנו זוכרים את סדרות הטלוויזיה, הסרטים והספרים שליוו אותנו.

בתפקיד הראשי

תוכן שיווקי היה תמיד אחד השחקנים המשמעותיים בקולנוע. המכונית שבה נוסע הגיבור, השעון שהוא עונד, המשקה שהוא שותה, היו תמיד שחקני משנה חשובים כמעט בכל סרט. אבל עכשיו התוכן השיווקי עובר למרכז המסך ומקבל את התפקיד הראשי של הגיבור, בסרט שמוקדש רק לו.

אחרי שפייסבוק הפך לסרט קולנוע ב"רשת החברתית", גם התוכן השיווקי מקבל את מקומו על המסך הגדול בסרט ייעודי. הבמאי הדוקומנטרי המועמד לאוסקר, מורגן ספרלוק, עבד במשך תקופה ארוכה על סרט ראשון מסוגו על תוכן שיווקי, שייצא לאקרנים החודש בארה"ב ובעולם, וסביר להניח שיעורר רעש תקשורתי וציבורי לא פחות מזה שעוררו סרטיו הקודמים.

אחרי שב"לאכול בגדול" חי ספרלוק במשך חודש שלם רק ממזון מהיר של מקדונלד'ס, גם הפעם הוא יוצא להתנסות אישית, על בשרו.

ב"סרט הגדול ביותר שנמכר אי-פעם" הוא החליט לצאת למסע אישי מרתק ולממן סרט דוקומנטרי שלם בעלות של מיליוני דולרים רק באמצעות מותגים, שישולבו בו על-ידי תוכן שיווקי שקוף ובולט.

שם הסרט גם הוא נמכר למותג המיצים "POM Wonderful" וייקרא באופן רשמי: "POM Wonderful מציגה את הסרט הגדול ביותר שנמכר אי-פעם".

הסרט מלווה את המצגות והפגישות שלו עם מותגים ועם אנשי תוכן שיווקי בניסיון - שבחלקו הצליח ובחלקו לא - לשלב אותם בסרט. בסופו של התהליך המרתק הצליח ספרלוק לשלב 12 מותגים מעולמות שונים, אשר כל אחד מהם זוכה לבלעדיות בתחומו, כנהוג בעסקאות תוכן שיווקי.

בין המותגים ששולבו בסרט באופן גלוי ובולט במודע: חברת התעופה ג'ט בלו, רשת מלונות הייאט, מותג האופנה אולד נייבי, שמפו Mane'n Tail, אשר לו מוצרי טיפוח לשיער לחיות וכן לבני אדם, ואפילו רשות התיירות של האי ארובה.

בקרוב בבתי-הקולנוע הקרובים למקום מגוריכם.

הכותב הוא מנכ"ל ושותף ב-C סוכנות התוכן המותגי.