הסדר טיעון חמישי ברשות המסים: עבודות שירות ליוסי שטיינמץ

שטיינמץ, מי שהיה מנהל תחום יבוא אישי ורכב במכס, הודה במסגרת ההסדר בביצוע עבירה של מירמה והפרת אמונים ■ בנוסף, הוסכם כי ייגזר עליו עונש של 6 חודשי עבודות שירות

הסדר טיעון חמישי בתיק המינויים ברשות המסים. הפרקליטות הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה הסדר טיעון עם יוסי שטיינמץ, מי שהיה מנהל תחום יבוא אישי ורכב במכס.

במסגרת ההסדר הודה שטיינמץ בביצוע עבירה של מירמה והפרת אמונים. בנוסף, הוסכם כי על שטיינמץ ייגזר עונש של 6 חודשי עבודות שירות.

שטיינמץ הואשם בכך שסייע בידו של איש העסקים יורם קארשי, אחיה של שולה זקן, לשחרר מכולות וסחורה מהמכס.

בכתב האישום המקורי הואשם שטיינמץ בשוחד, אך עבירה זו הומרה לעבירה של הפרת אמונים.

מדובר בהסדר טיעון חמישי בפרשת רשות המסים. קודם לשטיינמץ הגיעה הפרקליטות להסדרים עם הנאשמים המרכזיים בתיק, ראש הרשות לשעבר, ג'קי מצא, אנשי העסקים קובי בן-גור ויורם קארשי, ועם שמואל בוברוב, מי שהיה סמנכ"ל ברשות המסים.

במסגרת הסדר הטיעון עם מצא נמחקה עבירת השוחד, והוא נדון לשנת מאסר בגין סיוע לשוחד, מירמה והפרת אמונים. מצא הורשע בכך שקיבל סיוע מבן-גור וקארשי למינויו, ובתמורה איפשר להם דריסת רגל במינויים ברשות.

גם במקרה של בוברוב נמחקה עבירת השוחד, והוא הורשע במירמה והפרת אמונים. קארשי הורשע במתן שוחד, סיוע למתן שוחד ושידול להפרת אמונים; ובן-גור הורשע במתן שוחד ובשידול עובדי ציבור להפרת אמונים.

בפרשה עדיין עומדים לדין שולה זקן, ובכירי הרשות לשעבר, גידי בר-זכאי ויגאל סער.