הטיפ היומי: להשקיע בתקשורת עם אפסייד של 29%

מחלקת המחקר של מורגן סטנלי ממליצה ב"תשואת יתר" על מניית רשתות הסלולר וודאפון עם מחיר יעד של 22.5 פאונד למניה

קבוצת הטלקום הגלובלית וודאפון (Vodafone, סימול בלונדון: VOD) הממוקמת בבריטניה, פועלת בעיקר בתחום רשתות הסלולר. לקבוצה כ-360 מיליון לקוחות ברחבי העולם, ביותר מ-30 מדינות, והיא משתפת פעולה עם רשתות אחרות בכ-40 מדינות נוספות.

וודאפון הודיעה בתחילת החודש על מכירת חלקה (44%) בחברת הסלולר הצרפתית SFR לקבוצת ויוונדי תמורת 7.75 מיליארד אירו במזומן, בתוספת דיבידנד של 200 מיליון דולר. העסקה טובה לחברה ונעשתה במחיר גבוה המשקף מכפיל רווח של 6.7 על ה-EBITDA (רווחים לפני הוצאות מימון, מסים פחת והפחתות) ב-2010 - גבוה בכ-22% מהמכפיל הממוצע בענף. העסקה גם מפחיתה את החשיפה של וודאפון לשוק הצרפתי, הנערך לכניסתה של מפעילה סלולרית נוספת, Lliad, בסוף השנה.

וודאפון מסרה כי תשתמש בכ-60% מהכנסותיה השוטפות לשם רכישה חוזרת של מניותיה. בנוסף הודיעה כי היא מוכנה למכור החזקותיה ברשתות סלולר בניו זילנד ומצרים, וכן את חלקה ברשת הסלולר Vodafone Hutchison באוסטרליה. צעדים אלו עשויים להוסיף לקופת החברה עוד כ-4-5 מיליארד פאונד. החברה עשויה אף לרכוש החזקה מלאה בוודאפון איטליה.

בעוד שהכנסותיה הגבוהות באירופה עשויות לרדת בטווח הארוך, בין היתר בשל הגבלות רגולטוריות אפשריות על תעריפי סיום שיחה (Mobile TerminationRates), המיקוד מחדש של החברה בתחום הסלולר מגדיל את האפשרות לעלייה ברווח הנקי למניה אפילו עד מעל 10%. אנו ממליצים על המניה ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 22.5 פאונד - כ-29% מעל מחירה הנוכחי.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, מורגן סטנלי