טבע מגיבה: "ניסוי BG-12 מבטיח - אך לא ניתן להשוות"

לאחר שנחתכה באגרסיביות בוול סטריט וצנחה 8.5%, טבע מגיבה לדיווח של ביוג'ן: "התוצאות מבטיחות עבור המטופלים, אך ניתן להשוות רק באמצעות ניסוי ראש-בראש"

לאחר שספגה חבטה עצומה בבורסה של ניו יורק הלילה (ה'), מגיבה טבע לראשונה לאיום המיידי מצד המתחרה ביוג'ן שהציגה היום תוצאות חיוביות של ניסוי בתרופתה לטיפול בטרשת נפוצה - טיפול שעשוי לפגוע קשות בתרופת הדגל של טבע, הקופקסון, ובפיתוח של הגרסה האוראלית החדשה - הליקווינימוד.

"אנחנו מכירים בכך שהתוצאות של המחקר נראות מבטיחות עבור המטופלים. זה חשוב להבחין שככלל מפתח, תוצאות שהושגו בניסויים קליניים במחלת הטרשת הנפוצה (MS) לא יכולים להיות מושווים, אלא אם כן התרופות נבחנות במתכונת של "ראש בראש" באותו הניסוי", נכתב בהודעת טבע הלילה למשקיעים.

החברה ממשיכה ומפרטת: "הבדלים מתודולוגיים בין המחקרים... רק מדגישות את חוסר היכולת להשוות בין שני הניסויים הקליניים הללו".

החברה ממשיכה ואומרת: "יש הרבה שיקולים בעת הבחירה של טיפול לטרשת נפוצה. בהתחשב בתוצאות מחקר קודם (אלגרו), טבע מאמינה שללקווינימוד יש את הפוטנציאל להיות טיפול אוראלי יומי בטוח, נוח ויעיל עם דרך פעולה מיוחדת שתתן מענה לצרכים שטרם ניתן להם מענה עבור חולים טרשת נפוצה".

בהמשך ההודעה טוענת טבע כי "חשוב לזכור שהמחלה עצמה (MS) משפיעה על כל אדם באופן שונה - וכי ישנה חשיבות קריטית שלחולים תהיינה מספר אפשרויות בחירה רלוונטיות של טיפולים על מנת לבחור בטיפול המתאים ביותר לצרכיהם שנותן מענה לסימפטומים הספציפיים הרלוונטים.

"אנחנו גאים להציע לחולים את קופקסון היום, ומצפים להציג בעתיד את מוצר הלקווינימוד. מטרתה של טבע היא להפוך טיפולים רפואיים איכותיים לנגישים עבור חולים בכל רחבי העולם", מסכמת החברה.

השווקים לא התרשמו מתגובת החברה

תגובת החברה, על אף היותה מנוסחת היטב, כלל לא הרשימה את המשקיעים. נהפוך הוא: המניה, שלאורך הערב נסחרה בירידה של 6.5%-7% בערכה, עברה לירידה חדה אף יותר של כ-8.5% ונסחרת סביב 45 דולר בלבד. נציין כי הפעם האחרונה שטבע נסחרה סביב שער 45 דולר למניה היה במאי 2009, בתחילתו של הראלי הגדול שהחל מהשפל של מארס 2009.

ביוג'ן פרסמה לפני פתיחת המסחר את דוחותיה, ממנה לומדים המשקיעים כי נתוני התרופה של ביוג'ן לטיפול אוראלי בטרשת נפוצה - BG-12 - עולים על נתוני הלקווינימוד של טבע, בעיקר בגזרת שיעור ההפחתה במספר ההתקפים השנתי ושיעור הידרדרות המחלה. מניית ביוג'ן, אגב, מזנקת ביותר מ-15%.

על פי הערכות בשוק, רוב הנתונים המפורסמים דומים לתוצאות נתוני הלקווינימוד כאשר ההבדל הבולט הוא בנתון ה-ARR, שיעור ההפחתה במספר ההתקפים השנתי. נתון זה, שמצביע על 53% הפחתה בקרב הקבוצה שנבדקה, אינו ניתן להשוואה עם נתוני הלקווינימוד כיוון שנערך במתודולוגיית מדידה אחרת לגמרי.