דוח מיקרוסופט: אנשים נוטשים את "חלונות" לטובת האייפד

הדוחות הכספיים של מיקרוסופט מעידים על חולשה לעומת המתחרה אפל: מיקרוסופט הרוויחה 5.2 מיליארד דולר ברבעון, לעומת 5.99 מיליארד דולר שהרוויחה אפל

עוזבים את "חלונות" לטובת האייפד: ענקית התוכנה מיקרוסופט דיווחה אמש (ה') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקאלי השלישי ובהן נתון מעניין למדי - מכירות מערכת ההפעלה "חלונות" היו מתחת לתחזיות האנליסטים, בעוד צרכנים רבים נוטשים את מיקרוסופט לטובת האייפד של חברת אפל . מניית החברה איבדה כ-1.5% המסחר המאוחד בוול סטריט.

הכנסות היחידה בה נכללות מכירות מערכת ההפעלה "חלונות" ירדו ל-4.45 מיליארד דולר ברבעון, בעוד שבשוק ציפו ל-4.6 מיליארד דולר. לפי נתוני חברת המחקר IDC, מכירות המחשבים האישיים ירדו במפתיע ב-3.2% ברבעון החולף, בין היתר בשל המעבר למחשבי לוח (טאבלטים) ההופכים יותר ויותר פופולאריים.

"אנשים פשוט קונים פחות מחשביים אישיים; אם הם שוקלים לרכוש מחשב נייד, הם יילכו בסוף על האייפד", אמרה לסוכנות בלומברג קים קוג'י, אנליסטית ב-Fort Pitt Capital Group. "בגלל זה ירדו מכירות מערכת ההפעלה 'חלונות'".

המעבר לאייפד בולט עוד יותר כשמשווים את התוצאות של מיקרוסופט לאלו של אפל. בעוד שמיקרוסופט סובלת מחולשה ומניותיה איבד כ-9% ברבעון האחרון, אפל דיווחה בשבוע שעבר על הכפלת הרווח הנקי הרבעוני שלה לרמה של 5.99 מיליארד דולר. מיקרוסופט הרוויחה 5.23 מיליארד דולר באותו רבעון.

בשורה התחתונה, יש לציין כי הרווח הנקי של מיקרוסופט זינק ל-61 סנט למניה, לעומת 45 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. החברה הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים שציפו לרווח של 56 סנט למניה ברבעון. המכירות עלו ל-16.4 מיליארד דולר מ-16.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל.