EMC השיקה מרכז מו"פ בבאר-שבע שיעסיק 50 עובדים

זאת נוסף לריכוז פעילות הפיתוח בישראל של EMC בהרצליה-פיתוח ■ בכיר בחברה בביקור בישראל: "התמריצים מהמדינה היו רק שיקול אחד לצד הקירבה לאוניברסיטת בן-גוריון"

בשבועות האחרונים הושק אתר מרכז המחקר והפיתוח החדש של חברת EMC בבאר-שבע. במשרדי החברה החדשים כבר אפשר למצוא מספר עובדים, וכמנהל האתר מונה אופיר קרא-עוז, עד לאחרונה מייסד והסמנכ"ל הטכנולוגי של הסטארט-אפ CloudShare.

בחברת מערכות האחסון מתכננים לחנוך את האתר באופן רשמי בסוף חודש מאי, כאשר יבקר בישראל פט גלסינגר, נשיא חטיבת תשתיות המידע בחברה ומי שנחשב למספר 2 בחברה, לאחר המנכ"ל ג'ו טוצ'י.

"המרכז מוקם כאן בעקבות הקרבה שלו לאוניברסיטת בן-גוריון", אומר בראיון בלעדי ל"גלובס" סאנג'יי מירקאנדני, סמנכ"ל מערכות מידע של EMC, ומי שאחראי על תפעול מרכזי המצוינות של החברה בעולם.

לדבריו, "עשינו את שיעורי הבית שלנו והתרשמנו ממה שגילינו. אנחנו רוצים שתהיה לנו נוכחות בכל מקום שבו קיימות יכולות גבוהות, וזה המצב בבאר-שבע".

עבור מירקאנדני, חניכת מרכז המו"פ בדרום הוא רק מהלך בודד במסגרת שינויים רבים שמבצעת החברה בפעילות המו"פ בישראל. EMC מתכננת לרכז בחודשים הקרובים את פעילות הפיתוח בישראל בבניין אחד תחת ניהולה של ד"ר ארנה ברי בהרצליה פיתוח - לעומת פיזור של מרכזי החברה כיום בהרצליה, ברמת-גן ובנתניה. כיום מעסיקה החברה 700 עובדים בישראל, 500 מתוכם בפעילות הפיתוח של החברה.

כל העובדים האחרים עוברים להרצליה

זהו מרכז הפיתוח הראשון של EMC בישראל המבוסס על גידול אורגני ולא על רכישה - צורת התרחבות שעד כה הייתה הבסיס לפעילות החברה. "אנחנו מוכנים לזוז קדימה בישראל", אומר מירקאנדני, "יש לנו כאן צוות מצוין והוספנו אליו את ארנה. אנחנו אוהבים את מה שיצרנו כאן".

במרכז החדש מתוכננים לעבוד 50 עובדים עד סוף השנה, כשהמטרה היא להעסיק 150 עובדים בתוך כמה שנים. על-פי ההסכם בין EMC למשרד התמ"ת, החברה תהנה מתמיכה נרחבת שתגיע עד ל-40% מעלויות השכר של העובדים במרכז.

עד כמה הייתה התמיכה שקיבלה החברה מהמדינה שיקול בפתיחת המרכז בדרום? לעומת המו"מ עתיר יחסי הציבור שמשך המו"מ שאינטל ביצעה כדי לקבל את התמיכה בהרחבת המפעל שלה בקרית גת, ב-EMC מעדיפים להצניע את תמונת התמריצים הכוללת. "זה רק שיקול אחד מבחינתנו", טוען מירקאנדני, "אם לא היו כאן את היכולות הגבוהות ביותר בתחום, גם סובסידיות לא היו עוזרות".

מירקאנדני מזוהה במיוחד עם אסטרטגיית מחשוב הענן של EMC - לא בזווית הלקוחות אלא מבחינת האסטרטגיה שמיישמת החברה על מערכותיה שלה, בתוך החברה. כמו כל חברה בינלאומית גדולה, גם EMC צרכנית אדירה של משאבי מחשוב, שמשרתים כ-50 אלף עובדים בעולם ורשת מסונפת של פעילות. לדברי מירקאנדני, השימוש הפנימי במוצרי החברה משמש גם מעין פלטפורמה לבדיקות היתכנות עבור הטכנולוגיה שלה.

ניסיון לברר עם מירקאנדני היכן אנחנו נמצאים מבחינת יישום טכנולוגיות ענן המחשוב נתקל עדיין בחומת הקלישאות שמוכרות מחברות המחשוב הגדולות. "קשה לי לספק נקודה ספציפית שאנחנו נמצאים בה", הוא אומר, "אבל נדיר לפגוש מנהל מערכות מידע בעולם שאינו נמצא בתהליך משמעותי לקראת יישום טכנולוגיות של מחשוב ענן בחברה שלו".

* אם לא היית ב-EMC, האם עדיין היית מאמץ את פתרונות ענן המחשוב באותה המהירות?

"אנחנו דוחפים את המעטפה של הביצועים בנושא מעט מהר יותר, אבל אנחנו מהווים גם נקודת התייחסות עבור הלקוחות שלנו. זה גורם לפעילות ה-IT לחדש את עצמה ולהתנער, כי הדרך שבה אנחנו פועלים משתנה - ולעיתים זה גם קשה יותר, אבל זה כיוון טוב.

"אני עדיין חושב פעמיים על מה שאנחנו עושים, אבל גם העמיתים שלי בעולם נמצאים בכיוון שלנו בנושא. זה לא עניין של זהירות, כמו שאלה של כמה רחוק החברה מוכנה ללכת והאם היא מרגישה מחויבת לכיוון של ענן מחשוב. אצלנו זה ברור: הטכנולוגיות הן חלק משמעותי מתשתיות המחשוב שלנו היום".