אין גבול לציניות: נר נשמה לנספים בשואה - הונאת פייסבוק

הדף "גם אני הדלקתי נר זיכרון בדרך ל-6,000,000" הפנה בעצם לדף האוהדים של Krayot.com, אתר אינטרנט מסחרי המסקר את אזור הקריות - ללא ידיעת הגולשים

אין גבול לציניות: דף בפייסבוק שהזמין אזרחים להדליק נר נשמה ל-6 מיליון הנספים בשואה התברר כהונאת פייסבוק ותרמית מסחרית שנועדה לגייס אוהדים ברשת החברתית.

הדף תחת הכותרת "גם אני הדלקתי נר זיכרון בדרך ל-6,000,000", שהצטרפות לקבוצה בו אמורה היתה להדליק נר נשמה וירטואלי לזכר הנספים בשואה, הפנה בעצם לדף האוהדים של האתר Krayot.com בפייסבוק, אתר אינטרנט מסחרי המסקר את אזור הקריות, ומי שלחץ על כפתור ה"לייק" לעמוד הפך בעצם לאוהד של האתר המסחרי - ללא ידיעתו.

ההונאה נחשפה על-ידי הבלוגר עומרי חיון, ולאחר שעוררה סערה ברשת הדף הוסר מפייסבוק. לפני הסרתו מהרשת החברתית הדף הספיק לצרף למעלה מ-35 אלף חברים, והחשיפה של חיון והמחאה ברשתות החברתיות הובילו ככל הנראה להסרתו.

לפני שהוסר ולאחר שנחשפה התרמית, מספר גולשים הספיקו להביע תרעומת מהמעשה הנלוז לכל הדעות: בחלק מהתגובות הנזעמות נכתב "תתביישו לכם. דף נבזי וזוועתי", "תתביישו על השימוש הציני שאתם עושים בזכר הנספים בשואה לטובת כמות הצבעות", ועוד.

הדף כאמור הוסר מרשת פייסבוק, אך הוא לא הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש ציני ומרושע בנסיבות מצערות. אחת הדוגמאות קרו בפברואר השנה, אז נעצר רונן בר-שירה בחשד כי גנב לכיסו כספים שגייס כתרומות בעבור הקמפיין לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט.