UBS על הרכישה של טבע: המניה צריכה לעלות יותר

מארק גודמן, אנליסט ב-UBS, מותיר את דירוג מניית טבע על המלצת "קנייה" ואת מחיר היעד ללא שינוי - 64 דולר למניה ■ הפועלים מותיר דירוג המניה על המלצת "תשואת יתר"

בנק ההשקעות השווייצרי UBS הוציא אמש (ב') התייחסות לעסקת הענק של טבע לרכישת חברת התרופות ספלון ב-6.8 מיליארד דולר. מארק גודמן, אנליסט ב-UBS, חיובי לגבי העסקה וסבור כי עליות המניה בוול סטריט אמש ב-3.5% לא משקפות את העלייה האמיתית בערכה, עקב ספוקלציות של המשקיעים. גודמן משאיר את המנייה בהמלצת "קנייה" ומותיר את מחיר היעד על 64 דולר.

גודמן סבור, כי חרף עליות מניית טבע בוול סטריט אתמול, המניה הייתה צריכה לעלות בשיעור חד יותר. "עליית המניה בשיעור של 3%, משקפת את ספוקלציות המשקיעים בנוגע ליכולתה של טבע להתמזג עם ספלון לחסוך בפעילויות המשותפות של שתי החברות", כתב גודמן, אולם הוסיף כי "אנו מבינים את דאגת המשקיעים, אך מאמינים בהנהלתה של טבע, שהוכיחה בעבר את יכולתה להוציא לפועל עסקאות מיזוג מורכבות".

גודמן צופה לטבע הכנסות בהיקף 18.5 מיליארד דולר ורווח נקי של 4.6 מיליארד דולר, ב-2011. בנוסף, חוזים ב-UBS רווח נקי למניה של 5.12 דולר השנה.

הפועלים מותיר ההמלצה למניה על כנה

גם בנק הפועלים התייחס היום (ג') לפרסומים על העסקה, תוך שהוא מתיר את המלצתו למניית טבע על "תשואת יתר" ואת מחיר היעד על 60 דולר למניה. בסקירה של הבנק את העסקה, נכתב כי "טבע מבצעת רכישה אסטרטגית... תוכניתה היא להגיע בשנת 2015 להיקף מכירות של 9 מיליארד דולר בתחום תרופות המקור". עוד נכתב כי "רכישה זו מתבקשת והכרחית על מנת לעמוד ביעדים אלו".

נציין כי רכישתה של ספלון מחזקת את האסטרטגיה ארוכת הטווח של טבע לגוון ולהרחיב את פעילותה בתחום המוצרים המקוריים והממותגים. היכולות המשלימות של ספלון בתחום המחקר והפיתוח, הייצור והשיווק יביאו לשוק מגוון רחב של מוצרים ממותגים בתחומי טיפול מיוחדים. הפעילות המאוחדת של החברות תציע סל מוצרים משמעותי עם מכירות של כ-7 מיליארד דולר וצבר מוצרים רחב הכולל יותר מ-30 מולקולות בשלבי פיתוח מתקדמים.