רבעון טוב לאודיוקודס: מעלה את התחזיות ל-2011

הרווח הנקי שלה גדל ב-77.8% ל-3 מיליון דולר; ההכנסות צמחו ב-17.9% ל-41 מיליון דולר ■ מדווחת היום במקביל על שיתוף פעולה חדש עם יצרנית הבלקברי RIM

אסטרטגיית שיתופי הפעולה של אודיוקודס עובדת היטב. ספקית הפתרונות בתחום ה-VoIP - העברת קול על גבי הרשת - סיכמה רבעון ראשון חיובי, ובמקביל היא מעדכנת כלפי מעלה את תחזיותיה השנתיות.

אודיוקודס צמחה ברבעון הראשון ב-17.9% ביחס לרבעון המקביל ב-2010, לרמה של 41 מיליון דולר, ועקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות. הרווח הנקי גדל ב-77.8% לסך של 3 מיליון דולר, והרווח Non-GAAP הגיע ל-4.1 מיליון דולר, שהם 10 סנט למניה, בהתאם לתחזיות האנליסטים.

אודיוקודס נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 257 מיליון דולר. החברה הגדילה את הוצאות התפעול שלה ברבעון ב-18.6% ביחס לרבעון המקביל, ל-20.1 מיליון דולר. סמנכ"ל הכספים גיא אבידן מסביר שהחברה מרכזת מאמצים להרחבת הפריסה הגלובלית, בעיקר במדינות ה-BRIC ובארה"ב. חלק מההוצאות הן חד-פעמיות, על רקע שינוי מבני במערך השיווק והמכירות. הרווחיות של אודיוקודס עלתה ברבעון בזכות תמהיל חיובי במכירות, שכולל עלייה בחלק השירותים לכ-13% ומכירת יותר מוצרי תוכנה.

"נגדל אורגנית"

אודיוקודס מוכרת את מוצריה לספקיות תקשורת וללקוחות עסקיים, ופועלת בשיתופי פעולה עם חברות גדולות כגון מיקרוסופט ואלקטל-לוסנט. היום הודיעה החברה גם על שיתוף פעולה חדש, עם יצרנית הבלקברי RIM. ההערכה היא שהשותפות תניב לאודיוקודס בעתיד הכנסות של כמה מיליוני דולרים בשנה. "האסטרטגיה שלנו היא יצירת שותפויות עם שחקנים ברמה העולמית", מסביר יו"ר, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס, שבתאי אדלרסברג. "הם מוכרים פתרון שאנו משולבים בו, מה שמאפשר לנו להמשיך למכור על בסיס גלובלי בלי השקעות כבדות".

בקופת החברה יש 62 מיליון דולר, אך אין כוונה נוכחית לבצע רכישות. "אנחנו בונים על גידול אורגני, ונכנסים לשורת פעילויות באמצעות פיתוח פנימי", מבהיר אדלרסברג.

אודיוקודס צופה כעת הכנסות שנתיות של 167-174 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 165-173 מיליון דולר. הרווח הנקי למניה Non-GAAP יהיה 43-47 סנט (18.2-19.9 מיליון דולר), לעומת תחזית קודמת ל-41-46 סנט למניה.