הערכות: גמר הצ'מפיונס הקרוב ישבור את שיא הצפייה של המפעל

הגמר הקודם בין ברצלונה למנצ'סטר יונייטד ב-2009 משך צפיית שיא של 103 מיליון אנשים ברחבי העולם; כששתי הקבוצות יפגשו שוב ב-28 במאי, צפוי להיקבע רף חדש

רגע השיא העונה של הכדורגל העולמי יגיע ב-28 במאי, כשמנצ'סטר יונייטד תפגוש באצטדיון וומבלי בלונדון את ברצלונה למשחק הגמר של הצמ'פיונס ליג.

בפעם האחרונה ששתי הקבוצות האלו התמודדו בגמר של המפעל, במאי 2009, שברו נתוני הרייטינג את שיאי הצפייה בכל הזמנים של הצ'מפיונס ליג - עם יותר מ-103 מיליון אנשים ברחבי העולם שראו את המשחק. לפי הערכות, הגמר העונה ינפק צפייה נרחבת אפילו יותר - כיוון שהוא ישודר ביום שבת, הנחשב אטרקטיבי יותר ברחבי אירופה עבור צופי הטלוויזיה (הגמר הקודם שודר ביום רביעי).

מי שמרוצים במיוחד מהעניין הזה הם הספונסרים הרשמיים של ליגת האלופות, שצפויים לקבל חשיפה נרחבת בגמר העונה. למשל הייניקן: מבשלת הבירה ההולנדית, שמשלמת לאופ"א כ-25 מיליון דולר לשנה במסגרת הסכם החסות עם הצ'מפיונס ליג, מצפה לחזק את המותג שלה באופן ניכר לאחר גמר האלופות הקרוב.

"לפי מחקרים שעשינו, כ-80% מצופי ליגת האלופות שותים בירה - כך שפרסום במפעל הזה הוא אידיאלי עבורינו", אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" אריק טיכט, מנהל מותג בהייניקן. "נכון להיום, הייניקן מחזיקה רק ב-1% מנתח השוק של הבירות ברחבי העולם. כדי לשפר את המספר הזה ולהעלות את המודעות למוצר שלנו, נצטרך להמשיך לתת דגש על פרסום במקומות הנכונים".