התעשייה האווירית של דרום קוריאה: צפי לרכש ענק בישראל

בכיר קוריאני מגיע לישראל כדי לשווק למשרד הביטחון הצטיידות במטוס מדגם T-50 ■ בישראל מתלבטים בינו לבין המטוס מסוג M-346 שמתוצרת אירמאקי שבאיטליה

לקראת ההכרעה במשרד הביטחון על מטוס האימונים העתידי של מגמת הקרב בקורס הטיס של חיל האוויר, בא לישראל בכיר בתעשייה האווירית של דרום קוריאה (KAI), בניסיון לקדם את הבחירה במטוס שמתוצרתה, T-50. בישראל מתלבטים בינו לבין המטוס מסוג M-346 שמתוצרת אירמאקי שבאיטליה.

בחיל האוויר בחנו בחודשים האחרונים את ביצועיהם של שני המטוסים, ובכירים בחיל אמרו כי שניהם נמצאו טובים לצורכי האימון וההכשרה של פרחי הטייס הישראלים. המטוסים עצמם יירכשו באמצעות תאגיד משותף שמקימות התעשייה האווירית וחברת אלביט מערכות - וזה ימכור לחיל האוויר שעות טיסה. מטוס האימונים שייבחר יחליף את מטוסי הסקייהוק המיושנים.

ראש התוכנית הישראלית למטוס T-50 ב-KAI, סאנג צ'וי, אמר היום (ה') בפגישה עם כתבים בתל אביב כי בלי קשר לעסקה המתהווה, רכשה התעשייה האווירית של דרום קוריאה בשנתיים האחרונות רכיבים רבים בתעשיות הביטחוניות הישראליות - ב-400 מיליון דולר בקירוב. עיקר הרכיבים הם מערכות לאוויוניקה מתקדמת מחברת אלביט; מערכות ללוחמה אלקטרונית מאלישרא ומכ"מים מתקדמים המשמשים את כלי הטיס שלה - מחברת אלתא.

התפתחות עסקית

סאנג צפה כי על רקע ההתפתחות העסקית של התעשייה האווירית של דרום קוריאה, יורחב בשנים הקרובות הרכש הביטחוני בתעשיות הישראליות, ואמר כי זה צפוי להגיע לכ-800 מיליון דולר.

רכיבים ש-KAI מתכוונת לרכוש בישראל אמורים להשתלב בדגמים השונים של מטוסי T-50, לרבות בדגם המשמש לתקיפה, שאמור להיות מסופק לחיל האוויר הדרום קוריאני החל בסוף השנה. זאת, נוסף על מערכות שיותקנו בכ-200 מסוקים שהיא מייצרת בעבור חיל האוויר הדרום קוריאני.

מטוס T-50 מיוצר ב-KAI בשיתוף עם הקונצרן האמריקני לוקהיד מרטין, שמפתח גם את מטוסי החמקן, F-35, שבהם עתיד חיל האוויר להצטייד בעוד כמה שנים. החברה מדרום קוריאה זכתה באחרונה במכרז לאספקת מטוסי האימון שלה לאינדונזיה, ומנהלת מגעים מתקדמים על מכירתם עם איחוד האמירויות, פולין, צ'ילה וארה"ב. זאת, לאחר שכבר החלה לצייד את חיל האוויר של דרום קוריאה בכמה עשרות מטוסי אימון מדגם זה.