חמשת המוצרים והחברות ששינו את החיים של כולנו

כדי להיות מהפכני, צריך ליישם מוצר או רעיון טוב יותר מכל המתחרים, ולהמשיך להעלות את הרף ■ לקראת יום העצמאות: 5 מוצרים וחברות ששינו את החיים של כולנו, גם בישראל

על כל חברה אחת שמצליחה לשבור מוסכמות, ישנם מאות שניסו ונכשלו.

להצליח לשבור מוסכמות, לא בהכרח אומר לצאת ראשון לשוק עם מוצר או רעיון. מה שזה כן מצריך, זה ליישם את המוצר או הרעיון שלך יותר טוב מכל המתחרים, ולא להפסיק להעלות את הרף.

אז מהם המוצרים והחברות ששינו את הדרך בה העולם מתנהל? צפו ברשימה של יאהו פיננס, שפורסמה במקור ברשת CNBC.

המוצרים והחברות ששינו את העולם

1. אייפון

בזמן שהבלאקברי שינה באופן קיצוני את הדרך בה אנשי עסקים מתקשרים אחד עם השני, האייפון פונה לפלח השוק המאסיבי יותר - למשתמש הפשוט. האייפון הוא יותר מסתם מכשיר טלפון נייד עם אפליקציית דואר אלקטרוני - מדובר, למעשה, במחשב הנישא האמיתי הראשון בעולם. האפ-סטור, בינתיים, מובילה לטלטלות בעולם משחקי הוידיאו, כמו גם תעשיית ה-GPS, שמושפעת מהמכשיר הקטן והאינטואטיבי.

2. אמזון

היא התחילה כחנות למכירת ספרים ברשת, אבל במהרה אמזון גדלה, והפכה לאיום עולמי על סקטור המכירות הקמעוניות. כיוון שאינה נדרשת לשלם על שכירות לאחסון ספריה (אמזון מדפיסה את הספרים בעצמה, אד הוק הזמנה), אמזון יכולה להרשות לעצמה למכור את מוצריה במחירים נמוכים במיוחד ועדיין להישאר רווחית. אפילו בוול-מארט נושאים עיניהם בחשש לעברה של אמזון, והחלו במלחמת מחירים בשנת 2009 (במיוחד במהלך החופשות) כדי להתמודד מולה בשוק המכירות ברשת.

ספר אלקטרוני, קינדל, אמזון / צלם בלומברג
 ספר אלקטרוני, קינדל, אמזון / צלם בלומברג

3. נינטנדו Wii

בזמן שסוני ומיקרוסופט הלכו בנתיב המסורתי בשוק קונסולות המשחקים, נינטנדו העדיפה להמר ולוותר על גרפיקה איכותית, לטובת משחקיות מבריקה ואינטואטיבית, באמצעות מכשיר ה-Wii המבוסס על שליטה באמצעות תנועה. ההימור הצליח. ה-Wii לא רק מוביל במכירות, אלא גם הכריח את מתחרותיה של נינטנדו לשלב אמצעים לשליטה באמצעות תנועה בקונסולות המשחק שלהן.

קונסולת משחק, משחקי וידאו, משחקי מחשב, Wii, נינטנדו / צלם רויטרס
 קונסולת משחק, משחקי וידאו, משחקי מחשב, Wii, נינטנדו / צלם רויטרס

4. נטפליקס

בבלוקבאסטר משכו בכפתיים כשנטפליקס הושקה ב-1997, מתוך אמונה שהלקוחות ימשיכו להעדיף מגע אנושי בזמן השכרת סרטים. כיום, ענקית השכרת הסרטים התכווצה מ-4,000 סניפים ברחבי העולם, ל-500 בלבד. בהוליווד, לעומת זאת, מבינים שנטפליקס משנה את תעשיית הסרטים הביתיים באמצעות מודל הציפייה הישירה - ובוחנים צעדים להתמודד עם התופעה, שמרחיקה אנשים מבתי הקולנוע. גם אפל ואמזון משקיעות בפרוייקטים דומים, כדי לא להישאר מאחור.

לאונג' - סרט
 לאונג' - סרט

5. דואר אלקטרוני

המחשבה ששירות הדואר הלאומי בארה"ב יידרש לבצע קיצוצים וסגירה נרחבת של סניפיו הייתה מגוחכת לפני 35 שנה. בזמן שאפשר להאשים מעט גם את פדרל אקספרס ו-UPS, ברור לגמרי שהדואר האלקטרוני הוא האחראי העיקרי. מכתבים בכתב יד, שפעם לקח ימים לשלוח, מוחלפים כיום ב"מכתבים מיידים", במידה ואלה לא מוצאים את דרכם לתיבת דואר הזבל.