יותר מקורות מימון: אפריקה מחליפה חוב של 260 מיליון שקל

אפריקה נכסים תחליף סדרות אג"ח א' ו-ג' עם מח"מ קצר יחסית, לסדרה ה' עם מח"מ לכ-5 שנים ■ המשנה למנכ"ל: "המהלך - לשם קידום פעילות הפיתוח והייזום בשנים הקרובות"

חברת אפריקה נכסים שבלשיטת אפריקה ישראל של לב לבייב ובניהולו של איזי כהן, מחליפה שתי סדרות אג"ח בהיקף 260 מיליון שקל כדי להאריך את תקופת החוב. החברה הודיעה היום (ב') לבורסה כי היא מחליפה את סדרות אג"ח א' ו-ג', שהמח"מ שלהן קצר יחסית (סביבות שנתיים), עם מח"מ ארוך יותר - 4.56 שנים בממוצע.

סדרה ה' היא סדרה חדשה שהונפקה לפני מספר חודשים, והיא תחליף במלואה את הסדרות א'-ג'. במקום סדרה א', שהיתה בהיקף 23 מיליון שקל, החברה תקבל 29 מיליון שקל לאור יחס המרה של 1.25. סדרה ג', בהיקף 189 מיליון שקל, הוחלפה ובמקומה אפריקה נכסים תקבל 228 מיליון שקל (יחס המרה של 1.205). כלל חיתום הובילה את המהלך.

אבי ברזילי, המשנה למנכ"ל אפריקה נכסים, אמר היום "גלובס", כי "אנחנו מבקשים לאפשר לעצמנו יותר מקורות מימון לקידום פעילות הפיתוח והייזום בשנים הקרובות. השגנו היענות מכובדת להצעה - כ-65%-70% ממחזיקי האג"ח נענו והסדרות הוחלפו. כמובן שהיו גם משקיעים שהעדיפו להישאר עם אג"ח במח"מ קצר".

לדברי ברזילי, אין במהלך להעיד שום דבר על בעיות תזרימיות של החברה. הוא הבהיר כי החברה כבר משלמת ריבית בגין האג"ח מסדרה ה', כשהתשלום הקרוב הוא ביולי, ותשלומי הקרן יחלו בעוד שנתיים לכ-5-6 השנים הבאות.