UBS: הנפילה ברציו יצרה הזדמנות קנייה - אפסייד של 40%

רוני בירון: גילוי נפט בכמות מסחרית עשוי להקפיץ את שווי השותפות ב-190% ■ מחיר היעד יורד בינתיים מ-61 ל-60 אגורות

כלכלני UBS מעריכים כי הירידות שנרשמו בשבועות האחרונים במניות רציו יצרו הזדמנות השקעה מעניינת ביחידות ההשתתפות.

רוני בירון, אנליסט בכיר ב-UBS ומי שמכסה את תחום הכימיקלים והאנרגיה בישראל, מעלה את המלצתו למניית רציו ל"קנייה". עם זאת, הוא מוריד את מחיר היעד מ-61 ל-60 אג'. מחירה הנוכחי של היחידה עומד על 43 אגורות כך שמדובר באפסייד של כ-40%.

ההערכה הנוכחית, אומר בירון, איננה מתחשבת בגילוי נפט בכמות מסחרית ב"לוויתן" (סבירות של כ-14%). אם זה יקרה, ה-NAV (ערך נוכחי נקי) של השותפות עשוי לזנק ב-190%.

האירועים הבאים צפויים להשפיע על רציו בחודשים הקרובים: תוצאות אימות מ"לוויתן 2" ביוני-יולי שיאשררו כמות של 16 TCF בבאר, חזרה לקידוח לעבר שכבת הנפט ב-2-3 החודשים לאחר מכן, תוצאות מסקר הסייסמי התלת-מימדי ברשיון "גל" בסביבות אמצע חודש יולי ואפשרות של שותפות עם מפעיל בינלאומי ברשיון.

הנפקת הזכויות האחרונה, במסגרתה גייסה השותפות כ-258 מיליון שקל, תאפשר להנהלת רציו "ראש שקט" ומימון של חלקה ב"לוויתן", בפעילות ברשיון "גל" וגם ברשיונות אחרים.

לגבי חברות האנרגיה האחרות, בירון חוזר על המלצות "קניה" דלק אנרגיה (מחיר יעד 1,729 שקל), אבנר (3 שקלים) ודלק קידוחים (16.9 שקל). ישראמקו זוכה להמלצת "נייטראלי" עם מחיר יעד של 51 אגורות.