ישראל כץ תוקף את עובדי הרכבת: לא נהסס לעצור פעילות

שר התחבורה אמר הדברים לחדשות ערוץ 2: "אם הם חושבים שזו רכבת צעצוע - הם טועים" ■ "או שהרכבת תפעל כמו שצריך, או שלא תפעל" ■ "הנהלת הרכבת מתנגדת לבקרה חיצונית"

אחרי שביתת עובדי רכבת ישראל היום (ה') בבוקר במחאה על הכוונות להפריטה, שהובילה לפקקי תנועה נרחבים בכל הארץ, ושרשרת תקלות ופרשיות שחיתות בחברה - התייחס היום שר התחבורה ישראל כץ, לצעדים בהם ינקוט כדי להשליט סדר בחברה, ואיים כי ישבית את פעילותה במידה ולא יחולו שינויים מהותיים בהתנהלות עובדיה.

"הרכבת צריכה להוות אלטרנטיבה לאמצעי תחבורה אחרים, ואינה ממלאת את הייעוד הזה", אמר כץ בראיון לחדשות ערוץ 2. "העובדים ברכבת מסרבים לתת לנו לבחון את תקני הבטיחות ברכבת - במידה והמצב יימשך, נאלץ לסגור את הרכבת ולהציע אלטרנטיבה אחרת".

כץ התייחס לבטיחות ברכבת כערך עליון, והבהיר כי "כשר הממונה על הנושא, לא אשלים עם כך שהרכבת אינה הכלי הבטוח ביותר. אנו עמלים על הבאת ציוד משוכלל ביותר, אולם נתקלים בהתנגדויות לבקרה ופיקוח מצד ההנהלה - או שיאפשרו לנו את הפיקוח, או שלא יפעלו".

כמו כן, התייחס כץ לכך שבמידה והמצב ימשיך להתנהל כסדרו, ישבית את פעילות הרכבת. "אם העובדים חושבים שמדובר ברכבת צעצוע, הם טועים", אמר. "מדובר במאות אלפי אזרחים שמשתמשים בה. לא אתן לפגוע באזרחים - נבנה מערך משמעותי יותר. או שהרכבת תפעל כמו שצריך, או שנעשה פסק זמן".

כזכור, היום שוחררו ממעצר מנהיגי שביתת העובדים ברכבת ישראל לאחר שנעצרו בעת פעילויות המחאה בהן הם נוקטים בימים האחרונים. "עבר עליי לילה קשה מאוד", סיפרה היום בשיחה עם "גלובס" יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל, גילה אדרעי, זמן קצר לאחר ששוחררה ממעצר. "אפילו הסוהרים גיחכו כשראו באיזה אישום הגענו למעצר, ואמרו שהם לא מבינים באיזה מדינה הם חיים. איך אמר יהונתן גפן במונולוג ליום העצמאות? 'המדינה בת 63, אני בן 64, אבל אם היא הייתה בחורה, לא הייתי נוגע בה במקל'. ככה גם אני מרגישה", דברי אדרעי.