מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית יפה ויגודסקי פורשת מתפקידה

זאת אחרי 8 שנים ■ לדברי ויגודסקי, היא ביקשה לפרוש בשל תחושת מיצוי ■ דליה שטאובר, מנהלת מחוז תל-אביב במשרד החינוך, תשמש כממלאת-מקומה עד לבחירת מנכ"ל חדש

מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי, הודיעה היום (א') על פרישתה מתפקידה לאחר 8 שנים בתפקיד. לדבריה, היא ביקשה לפרוש בשל מיצוי ולצאת לגמלאות משירות המדינה. פרישתה תיכנס לתוקף בעוד חודש מהיום.

מהחינוכית נמסר כי ויגודסקי הביעה את רצונה לפרוש מהתפקיד כבר לפני כ-9 חודשים, אך לאור בקשת מנכ"ל המשרד נשארה בתפקידה.

מנהלת מחוז תל-אביב במשרד החינוך, דליה שטאובר, תמונה למחליפתה של ויגודסקי ותשמש כממלאת-מקום מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, זאת עד לבחירת מנכ"ל חדש.

"המאבקים אותם ניהלתי", כתבה ויגודסקי לעובדי הטלוויזיה החינוכית, "כנגד כוונת האוצר לסגור את התחנה מצד אחד וליישם את דוח שטרן מצד שני, היו מאבקים עקרוניים, מתוך הכרה בצדקת הדרך. מאבקים אלה לא היו המאבקים שלי בלבד, אלה היו מאבקים משותפים שלי יחד עם רוב עובדי התחנה, הטלאנטים, משרד החינוך וועדת החינוך של הכנסת, אותם הצלחנו 'להדביק' באמונה שצריך שיהיה ערוץ חינוכי איכותי, ציבורי, בשידור הישראלי".

לדבריה, "כיום, אין מי שחולק על חשיבות השידור הציבורי-חינוכי, והטלוויזיה החינוכית נהנית ממעמד בלתי מעורער גם במציאות הרב-ערוצית. זאת לא הייתה המציאות לפי 8 שנים, עת נכנסתי בשערי התחנה לראשונה, כאשר התחושה ששררה במסדרונות הייתה כי ימי התחנה ספורים, ועתידה נמצא מאחוריה".

ויגודסקי, בעלת תואר ראשון ושני במינהל החינוך, שימשה בעבר כסמנכ"לית משרד החינוך וראש מינהל מדע וטכנולוגיה. במסגרת תפקיד זה הובילה בין היתר את תוכנית התקשוב הלאומית ובנתה 82 אשכולות פיס למדע וטכנולוגיה בכל רחבי המדינה.

ויגודסקי נחשבה למנהלת חזקה שהצליחה לעצור בדרכים שונות לא אחת את סגירת המקום אותו הופקדה לנהל, על-ידי הדיפה של הצעות חוק ויוזמות באוצר לסגירת התחנה. בין היתר חימשה את שורות התחנה בבכירי העיתונאים בארץ, ובהם בן כספית, דן מרגלית, רונן ברגמן, קרן נויבך, גל גבאי ואחרים, ששידרו בה תוכניות.

במהלך השנים החלה ויגודסקי לנקוט שורה של צעדים לקראת רפורמה, אולם קרע עם ראשי ועד העובדים הקשה על חתימה סופית. ובכל זאת, בימי ניהולה, צומצמה מצבת העובדים של החינוכית בכ-50%, והתחנה שמרה על התייעלות כלכלית.

בתקופתה של ויגודסקי הפך ערוץ 23 לערוץ הבית של התחנה ולאחרונה אף נכנס למערכת "עידן+" במסגרת חוקית.

מהלכים נוספים שעליהם חתומה ויגודסקי הוא המעבר לתשתיות דיגיטליות, בניית אתר אינטראקטיבי והשקת לוח שידורים מלא לשכבות הגיל והאוכלוסיות השונות. ‏‎