כלי חדש למשקיעים בישראל: קונצנזוס תחזיות אנליסטים

וול סטריט זה כאן: קונצנזוס התחזיות של "גלובס" ופסגות יוצא לדרך ■ מעתה יוכלו המשקיעים להתעדכן בציפיות השוק לקראת הדוחות הכספיים שמפרסמות חברות המעו"ף ולבדוק האם הדוחות בפועל עמדו בתחזיות ■ לימור גרובר מפסגות: "הבנקים יציגו דוחות טובים"

עונת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2011 מעבירה הילוך ואתר "גלובס" משיק יחד עם בית ההשקעות פסגות כלי חדש למשקיעים בבורסה בת"א: ריכוז קונצנזוס תחזיות הרווח וההכנסות של האנליסטים בשוק, עבור רוב החברות הנסחרות במדד המעו"ף. ממש כמו בוול סטריט, כעת יוכלו גם המשקיעים בת"א להתעדכן בתחזיות עדכניות של האנליסטים בשוק ולבדוק האם הדוחות הכספיים של החברות עמדו בציפיות השוק או לא.

חלק חברות כבר פרסמו את הדוחות הרבעוניים שלהן ועד סוף החודש יפורסמו כל שאר הדוחות. החל מהיום יוכלו המשקיעים להתעדכן באתר "גלובס" בקונצנזוס תחזיות ההכנסות והרווח על בסיס רבעוני ושנתי, בדפי המניות בפורטל הפיננסי של "גלובס".

לטבלת ריכוז קונצנזוס התחזיות - לחצו כאן!

לימור גרובר, מנהלת מחלקת המחקר של פסגות, מעריכה בשיחה עם "גלובס" כי מלבד הבנקים שצפויים להציג תוצאות טובות (הודות לגידול ברווחי המימון, גידול באשראי ועלייה במרווחי הריביות), הרבעון הראשון של 2011 לא צפוי להיות כה זוהר.

"בבנקים אמור להיות רבעון טוב", אומרת גרובר. "אנחנו רואים פה גם צמיחה ברווחי המימון שנובעת מגידול באשראי וגם בעלייה במרווח אל מול התקופה המקבילה. נוהל חובות פגומים החדש יצמצם את שיעור ההפרשה לחובות מסופקים וזה הדבר המרכזי שישפיע על ההפרשות ברבעון זה, למרות שזה דבר מאוד חשבונאי ולא קשור לביזנס. נראה גם עלייה בהכנסות התפעוליות אצל הבנקים הגדולים ושיפור בתשואה להון ברובם".

בסקטור התקשורת, השחיקה ברווח הרבעוני הינה תוצאה של הרפורמה בדמי הקישוריות וביטול קנסות היציאה. "ביטול הקנסות זה יוצר עלייה בשיעור הנטישה. התוצאה הסופית תהיה מעין 'משחק כיסאות' של הלקוחות בין החברות ובסוף הכל יתאזן אבל בינתיים ברבעון הראשון ישנה פגיעה".

בענף המזון, אנליסטים בשוק צופים שיפור של יותר מ-20% ברווחי הרבעון הראשון. "שטראוס ואסם מקבלות תמיכה מהפעילות שלהן בחו"ל. העלייה במחירי הסחורות והתחזקות השקל ישפיעו כבר מהרבעון הראשון. הבעיה היא שסטיית התקן היא גבוהה בתחזיות על ענף המזון, בשל מיעוט התחזיות", אמרה גרובר.

בסקטור הנדל"ן, האנליסטים בשוק צופים עלייה ברווחי קבוצת עזריאלי , אם כי גרובר מדגישה כי ככל הנראה עיקר הרווח ינבע משערוכי שווי נכסי נדל"ן. "נראה בעזריאלי גם עלייה חדה בהוצאות המימון בגלל עליית מדד המחירים לצרכן", מציינת גרובר.