לא מתיישרת: ש"ס מאיימת במשבר על רקע חוק המשכנתא

ישי: "ש"ס נלחמת את מלחמתם של הזוגות הצעירים במדינת ישראל" ■ ביום שישי נפגש שר האוצר יובל שטייניץ עם הרב עובדיה יוסף כדי לקדם פשרה בנושא

ערב פתיחת מושב הקיץ של הכנסת שיחל מחר (ב'), מאיימת ש"ס במשבר קואליציוני על רקע חוק המשכנתאות. בעוד הכנסת נערכת לפתיחת המושב וראש הממשלה, בנימין נתניהו, עושה את ההכנות האחרונות ליציאתו לוושינגטון השבוע, מבקשים בש"ס לארגן לנתניהו כאב ראש פוליטי לא קטן: הסיעה החרדית מתכוונת להעלות מיד עם פתיחת המושב את חוק המשכנתאות להצבעה בכנסת.

הצעת החוק הייתה אמורה לעלות להצבעה כבר בסוף מושב החורף, אולם לנוכח העובדה שסיעת קדימה נעדרה מההצבעה בשל אירוע מפלגתי, הודיעו בש"ס כי ההצבעה תדחה לפתיחת מושב הקיץ.

יותר חשוב מקצבאות הילדים

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי, הדגיש בשיחותיו עם גורמים בקואליציה בימים האחרונים, כי מדובר במשבר כלכלי שיהפוך להיות משבר פוליטי. "אני מבקש להזכיר למי ששכח כי ש"ס לא הצטרפה לממשלה בגלל אי הסכמה על קצבאות הילדים. חוק הדיור חמור פי כמה מסוגיית קצבאות הילדים", אמר ישי. גורם בכיר בש"ס ציין כי להצעת חוק המשכנתאות יש רוב בקרב הציבור וכמובן בכנסת. "אם בקואליציה לא מבינים - שיחכו לראות מה יקרה כשהצעת החוק תעלה", הבהיר הגורם.

ביום חמישי האחרון נפגש ראש הממשלה עם שר השיכון, אריאל אטיאס, ועם סגן שר האוצר, איש ש"ס גם הוא, יצחק כהן (השר ישי נעדר ממנה מסיבות רפואיות). ביום שישי התקיימה פגישת המשך בין השר אטיאס לראש אגף תקציבים באוצר, אודי ניסן, באותו הנושא, וזאת לאחר ביקורו של שר האוצר בביתו של הרב עובדיה יוסף, שם נפגש גם עם ישי ואטיאס. באוצר עושים מאמצים לרצות את ש"ס, ובבסיס הצעתם עומדת הכוונה להציע מענק המוערך ב-60 אלף שקל, ישירות לזוגות הצעירים ו-50 אלף שקל הוזלות במחירי הקרקע (פיתוח וכו'), כך שסך כל הסיוע יעמוד על כ-110 אלף שקל. אטיאס צפוי לנהל בימים הקרובים את המו"מ מול האוצר בניסיון להגיע להסכמה, שבניגוד לפרסומים הבוקר, עדיין רחוקה.

ישי הבהיר כי הוא מבקש ליעד את המשקל המכריע של הסיוע ישירות לציבור. "לא יעלה על הדעת שרכישת דירה תהיה בגדר חלום בלבד עבור זוגות צעירים", אומר ישי. "זהו משבר אמיתי. ש"ס נלחמת את מלחמתם של הזוגות הצעירים במדינת ישראל".

לדברי ישי, "ש"ס לא תקבל שום הצעה זולת סיוע משמעותי ולא קוסמטי. אם מישהו מבקש לבדוק עד כמה ש"ס מבקשת להילחם עבור הזוגות הצעירים - שימשיכו להקשיח עמדות. הצעת החוק היא כל כולה זוגות צעירים".