"אפקט לברון": קליבלנד איבדה 54% מצופי הטלוויזיה, במיאמי הצטרפו 99%

מדובר על הרייטינג בארצות הברית ברשתות השידור המקומיות ■ שיקגו בולס רשמה עלייה של 91%, ניו יורק ניקס עם 89% ■ הלייקרס עדיין הכי נצפים בשוק המקומי

עד כמה העניין בקבוצות ה-NBA מושפע מהכוכבים הגדולים בליגה, אפשר לראות מנתוני הרייטינג של עונת 2010/11. קליבלנד קבאלירס, שאיבדה את לברון ג'יימס בקיץ שעבר, איבדה העונה 54% מצופי הטלוויזיה ברשת המקומית FS Ohio - הנפילה גדולה ביותר לקבוצת NBA.

הרייטינג של הקבאלירס, שכבר היה קרוב ל-10% בתקופת לברון, הסתכם ב-3.93% בלבד העונה. מנגד, ההגעה של לברון למיאמי הקפיצה את נתוני הצפייה במשחקים של ההיט ברשת המקומית Sun Sports ב-99%. מי שחוותה את הקפיצה גדולה ביותר היא לוס אנג'לס קליפרס, עם העונה המוצלחת של הרוקי בלייק גריפין, שהביאה לזינוק של 130% ברייטינג בערוץ המקומי Prime Ticket.

שיקגו בולס רשמה עלייה של 91%, וניו יורק ניקס ב-89%. לוס אנג'לס לייקרס היא הקבוצה הכי נצפית בשוק המקומי, עם 275 אלף בתי אב שצופים בקבוצה בערוץ המקומי FS West.

הסכמי הטלוויזיה המקומיים מקבלים פוקוס גדול מאוד מבחינת הקבוצות, מאחר שזוהי הפלטפורמה העיקרית שדרכה יכולים אוהדי הקבוצה לחזות במשחקים: הקבוצות המובילות בליגה זוכות במהלך העונה לכ-20 שידורים בלבד מחוף לחוף, ויתר המשחקים נצפים רק בערוצים המקומיים.

הלייקרס מחזיקים בהסכם טלוויזיה מקומי בשווי 33 מיליון דולר, ואפילו הקליפרס נהנים מהסכם מקומי של 22 מיליון דולר. סקרמנטו קינגס של עמרי כספי נצפתה העונה בערוץ המקומי על-ידי 23 אלף בתי אב בממוצע בלבד למשחק, מה שלא מנע ממנה להחזיק הסכם טלוויזיה מקומי בשווי 11 מיליון דולר לעונה.

הקבוצה הכי פחות נצפית ב-NBA היא שארלוט בובקאטס, עם צפייה של 12 אלף בתי אב בממוצע למשחק בלבד. 14 מתוך 28 הקבוצות שנבדקו על ידי ה"ספורטס ביזנס ג'ורנל" רשמו העונה עלייה בשיעור דו-ספרתי ברייטינג בערוצים המקומיים.