פרשת שטראוס-קאהן: עומד בפני גזר דין של 25 שנות מאסר

ראש קרן המטבע הבינלאומית מוחזק במעצר בניו-יורק ללא אפשרות לשחרור בערבות, לאחר שנטען כי הוא עלול לברוח מהארץ ■ סנגוריו: הוא אכל צהריים עם ביתו בזמן התקיפה לכאורה

ראש קרן המטבע הבינלאומית (IMF), דומיניק שטראוס-קאהן, מוחזק במעצר בניו-יורק ללא אפשרות לשחרור בערבות, לאחר שנטען כי הוא עלול לברוח מהארץ - כך דיווחה הערב (ב') סוכנות הידיעות בלומברג. במקרה ששטראוס-קאהן יורשע בתקיפה מינית, הוא עומד בפני עונש של 25 שנות מאסר.

שטראוס-קאהן, החשוד כאמור כי התקיף מינית וניסה לאנוס חדרנית בבית-מלון בניו-יורק, הופיע בפני בבית משפט בארה"ב, שם הוחלט כי הוא יוחזק במעצר עד למשפטו. "אין לו סיבה להישאר בארה"ב", אמר ארטי מקקונל, העוזר ליועץ המשפטי המחוזי. "יש לו קשרים מסביב לעולם".

במקביל, עורכי דינו של שטראוס-קאהן עובדים על כתב הגנה, המתבסס על אליבי לפיו הוא אכל ארוחת צהריים עם ביתו בזמן התקיפה לכאורה. לטענת ההגנה, הם יכולים לספק ראיות שיוכיחו כי שטראוס-קאהן לא היה בחדרו במלון בניו-יורק בזמן התקיפה כביכול.

הפעם הבאה שיופיע שטראוס-קאהן בפני שופט תהיה ב-20 למאי, ועד אז כאמור הוא יישאר במעצר.

היום הוחלט כי ג'ון ליפסקי, אשר כיהן עד כה כסגנו של שטראוס-קאהן, יכהן באופן זמני כיו"ר קרן המטבע לנוכח המעצר. נציין כי גם שמו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, עלה כאחד המועמדים להחליף את שטראוס-קאהן.