yes תחבר בין המחשב לטלוויזיה דרך הממירים שלה

yes תחבר את הטלוויזיה למחשב בצורה אלחוטית להזרמת תוכן וידיאו, מוזיקה ותמונות ■ הכניסה לשוק הסטרימרים תפגע במכירות המכשירים בחנויות, שמגלגלות 40 מיליון שקל בשנה

חברת yes הודיעה היום (ג') כי היא מתקדמת שלב נוסף בחיזוק מעמדה של הטלוויזיה בסלון הביתי של הצופה הישראלי הממוצע. חברת הלוויין הודיעה על השקת פיילוט פנימי של שירות סטרימינג חדש להזרמת תוכן בין המחשב הביתי לממיר הטלוויזיה היושב בסלון.

מכשירים מסוג סטרימרים נמכרים כבר שנתיים-שלוש בישראל ומציעים אפשרות לצפייה בתוכן וידיאו, תמונות או האזנה לשירים גם במסך הגדול בסלון, אף שהתוכן יושב בדרך-כלל במקום אחר בבית כמו המחשב בחדר העבודה.

השירות החדש של החברה, yes Streamer, יאפשר ללקוח לחסוך כ-800 שקל ברכישת סטרימר ייעודי ולהציג את התוכן שנמצא לו במחשב בצורה נוחה ובממשק פשוט על הטלוויזיות השונות שלו בבית. המוצר של yes פותח על-ידי חברות NDS ו-tversity הישראליות.

השירות של yes מיועד להצגה של תמונות או סרטי וידיאו אישיים שהמשתמש אגר במחשב שלו או האזנה למוזיקה, אולם ככל הנראה ישמש בעיקר לצפייה בתכנים שהורדו באופן פיראטי מהרשת, שכן זו המטרה העיקרית שצרכנים משתמשים היום בסטרימרים.

שוק צפוף של מכשירים

האפליקציה של yes מאפשרת הצגה של קבצי הווידיאו הפופולריים ברשת, כולל פורמט MKV המציג סרטים באיכות HD וגם קובצי תרגום.

"אנחנו מתנגדים לפיראטיות, מכיוון שהיא יכולה להחריב את תעשיית הטלוויזיה", אמר היום מנכ"ל yes, רון אילון, "אבל אנחנו לא יכולים לחסום את המשתמשים לצרוך את התוכן שהם רוצים מהמחשב שלהם".

yes צפויה להיתקל בשוק סטרימרים מקומי צפוף במיוחד הכולל מותגים של לא מעט חברות, כולל בוקסי הישראלית, שמציעה מוצר דומה שזוכה לפופולריות בעולם אך עדיין לא נמכר רשמית בישראל.

אחת הבעיות המשמעותיות בסטרימרים היא שמדובר בדרך-לל במוצרים עם ממשקים לא פשוטים, שסובלים מבעיות בחיבור למחשב בצורה אלחוטית וגם מצורך לבצע עדכונים שונים למוצר בצורה לא קלה.

רוב הסטרימרים שנמצאים בשוק לא מתאימים לצרכנים פשוטים שאינם מבינים דיו בטכנולוגיה. המוצר של yes עתיד לפתור את הבעיה הזו, כי הוא לא מחייב פעולות רבות מהמשתמש פרט להורדת תוכנה למחשבו האישי.

בחברה מתכוונים לעדכן אוטומטית את הגירסאות ואת סוגי הקבצים הנתמכים של השירות, ככל הנראה ללא מגע בכלל מצד המשתמש הביתי.

ה-yes סטרימר ייכנס לשוק רק בחודש אוקטובר השנה, אך החברה תצא כבר היום בפיילוט של השירות ל-100 מעובדי החברה. השירות מתאים לבעלי ממיר Total, המחוברים לשירות ה-VOD של yes.

בשלב הראשוני השירות יינתן ללא עלות, אך בשלב מאוחר יותר yes תשקול תשלום של שקלים בודדים.

אמנם המוצר של yes פונה רק ללקוחות החברה ולא ללקוחות הוט או בעלי ממירי עידן+ (מסוג DTT), אך אם yes תצליח עם המוצר שלה, היא עשויה לפגוע בצורה משמעותית במכירות רשתות האלקטרוניקה, שעל-פי הערכות מוכרות 50 אלף יחידות סטרימרים בשנה, והיקף המכירות שלהן מוערך בכ-40 מיליון שקל בשנה.