דוחות שטראוס: הרווח נפל ל-70 מיליון שקל; המכירות עלו

בשורת ההכנסות עמדה שטראוס בציפיות ■ המכירות הגיעו ל-1.77 מיליארד שקל ■ גדי לסין: ""שוק הבית בישראל ממשיך לצמוח" ■ עפרה שטראוס: "אנו ממשיכים בהתרחבות הגלובלית"

חברת שטראוס פיספסה תחזיות אנליסטים בשורה התחתונה: החברה הודיעה היום (ד') כי ברבעון הראשון של 2011 הרווח הנקי הגיע ל-70 מיליון שקל, לעומת צפי בשוק של לרווח של 95.5 מיליון שקל. ברבעון המקביל ב-2010 הרווח הנקי הגיע ל-92 מיליון שקל - ירידה של 24.6%.

בשורת ההכנסות עמדה שטראוס בציפיות השוק, כפי שהן נמדדות בקונצנזוס תחזיות האנליסטים של "גלובס" ופסגות. החברה דיווחה על מכירות של 1.77 מיליארד שקל, לעומת 1.7 מיליארד שקל אשתקד - גידול של 4.5% במכירות.

לדף קונצנזוס תחזיות האנליסטים של שטראוס - לחצו כאן

שטראוס דיווחה כי המכירות בתחום ישראל הסתכמו ב-728 מיליון שקל, לעומת 679 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 4.4%. המכירות בתחום הקפה הגיעו ל-831 מיליון שקל. במקס ברנר המכירות רשמו עלייה של 15.6%.

גם בתחום המים המכירות של שטראוס רשמו גידול והסתכמו ב-99 מיליון שקל, לעומת 83 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של 19%. המכירות בתחום המטבלים עלו ב-35.8% ל-172 מיליון שקל, בעוד נתח השוק בתחום זה הגיע ל-51%.

עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס, אמרה היום בתגובה כי "שטראוס ממשיכה בתהליכי ההתרחבות הגלובלית ובפיתוח מנועי הצמיחה העתידיים של החברה. במקביל אנו ממוקדים בתהליכי חדשנות בעסקים הקיימים ובחיזוק מותגינו, תוך התמודדות עם אתגרי התחרות בשווקים השונים בהם פועלת הקבוצה".

מנכ"ל החברה, גדי לסין, התייחס גם הוא לדוחות. "קבוצת שטראוס פותחת את שנת 2011 עם צמיחה במכירות שניכרת בכל פעילויות הקבוצה", אמר לסין. "שוק הבית בישראל ממשיך לצמוח, ובמקביל משקיעה החברה בהמשך ההתרחבות הגלובלית. ברבעון זה השלמנו מהלכי אינטגרציה של רכישות שביצענו בסברה בצפון אמריקה ובשטראוס קפה ברוסיה, יצרנו הסכם הבנות עם פפסיקו להקמת חברה גלובלית למזון טרי, והשקענו בתשתיות לכניסה לשוק הסיני, אשר מקבלות ביטוי בתחילת המכירות עליהן הודענו היום לשוק זה".