אייפד 2 מבית אפל - הטאבלט הנחשק והטוב שיש

אם לשפוט לפי התורים העצומים, לפחות כרגע האייפד 2 מבית אפל הוא הטאבלט הנחשק ביותר והטוב ביותר בשוק המקומי, גם בגלל שאין לו יותר מדי מתחרים בישראל

האייפד 2 הוא כנראה אחד המוצרים הכי נחשקים היום בישראל, אם לשפוט לפי התורים העצומים שהיו לטאבלט הזה עת הושק בארץ לפני כשבועיים. למרות שמדובר במוצר שקשה מאוד להשיג אותו זמין על המדף גם בעולם וגם בישראל, עדיין עולה השאלה מי צריך טאבלט ולמה האייפד 2 עונה על הצורך הזה.

עיצוב - קל ודק יותר מקודמו: האייפד 2 דומה לאייפד הראשון, כאשר הוא מגיע גם בצבע לבן, כאשר המשקל של גרסת ה-WiFi שבדקנו עומד על 601 גרם, לעומת 680 גרם בדגם הראשון. מדובר בהפחתת משקל רצינית. אייפד 2 גם דק מקודמו - 8.8 מ"מ לעומת 13.4 מ"מ באייפד 1. התוצאה היא נוחות עבודה טובה יותר כאשר מחזיקים אותו ביד.

מסך - חד ואיכותי: מסך המגע הוא 9.7 אינץ' עם תצוגה איכותית, שמספקת תמונה נהדרת (הרמקול קצת פחות). הטכנולוגיה של המסך מאפשרת לצפות בקלות בסרטים או לקרוא טקסטים בצורה חדה, גם כשמגדילים את הגופן.

אפל אייפד הייטק
 אפל אייפד הייטק

ממשק - נוח לטיפול במיילים: מבחינת ממשק, לא השתנו דברים רבים במערכת ההפעלה iOS. יש כאן מצבי תצוגה גדולים ונוחים לשירותי המיילים ולכתיבת פתקים. האייפד יכול לשמש במקרים שונים גם ככלי כתיבה בעזרת המקלדת הגדולה שלו, אבל אנחנו מצאנו שלא נוח לכתוב בו מסמכים קצרים ארוכים. כמו כן, הקשות ארוכות על מקלדת המסך לא נעימות לאצבעות, בניגוד למקלדת פיזית רגילה.

אפליקציות - שפע ממכר: גדולתו של האייפד היא בים האפליקציות האדיר שקיים לו. גופים שונים בשוק מציעים אפליקציות ייעודיות שמתאימות לגודל המסך שלו.

מצלמה - טובה לשיחות מצולמות: למכשיר שתי מצלמות: קדמית ואחורית. הקדמית מיועדת בעיקר לשיחות וידיאו עם אפליקציית ה-FaceTime. השירות הזה פעיל רק על-גבי רשתות אינטרנט אלחוטיות, כשלמרבה הפלא הוא פשוט עובד מצוין עם תמונה גדולה וטובה של האדם שאיתו משוחחים, כולל איכות קול שמאפשרת להקשיב לשיחה ללא שום מאמץ. החסרון הגדול, שהשיחה יכולה להתנהל רק עם אנשים שמחזיקים אייפד 2, אייפון 4 או מחשבים של אפל. שתי המצלמות מגיעות עם התקן של פחות מ-1 מגה פיקסל, כאשר צילום התמונות הוא באיכות נמוכה, אולם צילום הווידיאו טוב בהרבה.

ניווט - רק לגרסה עם חיבור סלולרי: בגרסת ה-WiFi אין התקן GPS פנימי, אולם הוא קיים במכשיר עם החיבור הסלולרי, מה שמאפשר להשתמש במכשיר בשימושים של מדריכי טיולים או תוכנות ניווט שונות.

כיסוי - חיוני ויעיל: אפל מוכרת בנוסף לאייפד את הכיסוי Smart Cover המציע להגן על הטאבלט בצורה טובה יחסית. הכיסוי מתחבר באמצעות מגנט לצד שמאל של המכשיר, כאשר לא ניתן למגנט אותו לצד ימין שמתאים יותר לקוראי השפה העברית. הכיסוי שומר על המסך מפני שריטות, כאשר הוא מציע מספר פיצ'רים חביבים. הכיסוי מדליק וסוגר את המכשיר באופן אוטומטי כאשר פותחים אותו. כמו כן, ניתן להשתמש בו בתור מעמד שולחני בשתי זוויות בהם המכשיר עומד בצורה ישרה לצפייה בסרטים או במצב נמוך יותר לצורך כתיבה.

בשורה התחתונה - טאבלט מצוין: לפחות כרגע, האייפד 2 הוא הטאבלט הטוב ביותר בשוק המקומי (גם בגלל שאין לו יותר מדי מתחרים בישראל).

מחירים: אייפד 2 בגרסת WiFi עם 16 ג'יגה זיכרון הוא 2,150 שקל או 3,000 שקל לגרסת 64 ג'יגה. מחיר Smart Cover הוא 250-400 שקל. הטאבלט וה-smart cover נמכרים ברשת iDigital.

ציון: 9.5.

אפל אייפד הייטק
 אפל אייפד הייטק