CNBC על השאלה הבוערת מכל: מה יקפיץ את השווקים?

בוב פיזאני: "המצב לא ממש שלילי, אך גם לא חיובי. אף אחד לא רוצה להרים את השוק. הראלי נעצר" ■ הזרז להמשך עליות, לטענת פיזאני, נמצא בידי הפדרל ריזרב

"מה יכול להרים את שוק המניות?" - זוהי השאלה עליה מנסה בוב פיזאני, פרשן ברשת CNBC, לענות בפינתו הקבועה "Trader Talk". בשבועות האחרונים נראה שהראלי בוול סטריט נעצר, שכן למרות הדוחות הכספיים הטובים של החברות לרבעון הראשון, הנתונים המאקרו-כלכליים מצביעים על האטה בצמיחה, ממש רגע לפני שהפדרל ריזרב מפסיק את תוכנית ה-QE2 (תוכנית רכישות האג"ח ב-600 מיליארד דולר).

"אני מסתכל על הנתונים הכלכליים והם גרועים", כותב פיזאני. "אני לא מדבר על הנתונים משוק הנדל"ן; אנחנו כבר יודעים שהם גרועים. אני מדבר על הנתונים האחרים: התפוקה התעשייתית, ניצולת התפוקה, מדד הפילדלפיה של הפדרל ריזרב... אפילו מדד האינדיקטורים המובילים יצא מתחת לציפיות השוק".

פיזאני מסביר באופן נהיר למדי את המצב היום בוול סטריט: "תגידו שלום לכסף המת. המצב לא ממש שלילי, אך גם לא חיובי. אף אחד לא רוצה להרים את השוק. הראלי נעצר. אנחנו לא נופלים, זה לא סוף העולם, אבל ללא ספק אין שום סיבה למהר חזרה לשוק המניות".

מדד S&P 500 הגיע בתחילת החודש לרמה של 1,363 נקודות - שיא שלא נראה שנים - ומאז ירד ב-1.4%. "משקיעים בורחים למניות דפנסיביות יותר, כמו פפסיקו או מניות תרופות. בטא נמוכה זה שם המשחק, פחות סיכונים", כותב פיזאני.

עונת הדוחות לרבעון הראשון הסתיימה עם צמיחה של 19% ברווחי החברות במדד S&P 500, בעוד שהציפיות המוקדמות היו לצמיחה של 13% בלבד. החשש של פיזאני הוא שההאטה הכלכלית תפגע ברווחי החברות בהמשך השנה. "נכון שהאנליסטים עדיין לא חתכו תחזיות, אך אתם יודעים עד כמה האנליסטים איטיים", הוא טוען.

אז מה בכל זאת יכול להחזיר את הראלי לחיים? ובכן, פיזאני טוען שדוחות טובים לרבעון השני יכולים לעשות את העבודה, אך לדבריו הרבה מאוד טמון ביום שאחרי הפסקת ה-QE2: "אנשים מחפשים בהירות לגבי מה הפדרל ריזרב יעשה ביום שאחרי QE2. הפד לא יילך לשום מקום, ואני חושב שהרבה סוחרים מהמרים על כך".