פיץ' חתכה את דירוג החוב של יוון בשלוש דרגות ל"+B"

אופק הדירוג ממשיך להיות שלילי ■ "גדל הסיכון לחדלות פירעון" ■ במידה ולא יגיע הסיוע מהאיחוד האירופי וה-IMF עליו מבוסס הדירוג, תשקול הסוכנות להפחית את דירוג חובה של יוון ל-"soft restructuring"

ירידות השערים באירופה ובוול סטריט כמו גם בשערו של האירו שנופל בכ-1%, מחריף הערב (ו') על רקע הורדת דירוג האשראי של יוון על ידי סוכנות הדירוג פיץ', בשלוש דרגות ל-"+B" עם אופק דירוג שלילי מ-"+BB", בכל מקרה מדובר שרמות דירוג שאינן מומלצות להשקעה.

על פי הודעת סוכנות הדירוג "גדל היקף האתגרים מולן ניצבת הכלכלה היוונית בניסיון להימנע מחדלות פירעון ולהצליח להניח את היסודות להתאוששות כלכלית. הסיכון עלה מאחר ויוון חייבת ליישם עוד קיצוצים ולהקשיח את הצנע על מנת שתוכל לעמוד במטרות הפחתת החובות".

בפיץ' ציינו כי הדירוג נשען על הציפיה כי האיחוד האירופי וה-IMF יזרימו אליה סכום כספי משמעותי. במידה ולא יגיע הסיוע היא תשקול להפחית את דירוג חובה של יוון כ-"soft restructuring" או "Re profiling", רמות דירוג המשקפות שלבים של דחיית תשלומי החוב על ידי המדינה המדורגת בשל אי-יכולתה לעמוד בהם.

"הדגש הגדול על הפרטה ביוון הגביר את הסיכון לעיכובים בהעברת ההלוואות מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל ליוון, בשל המכשולים הפוליטיים והטכניים הכרוכים בביצוע ההפרטה של נכסים בהיקף של 50 מיליארד אירו", נאמר בדו"ח של פיץ'.