"הבורסה אטרקטיבית, אך השוק יושפע מהאירועים המדיניים"

אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא: "ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות עלולות להוביל לירידות שערים"

המניות בבורסה אטרקטיביות להשקעה אך השוק יושפע בטווח הקצר מההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, כך שיש לנקוט משנה זהירות בהשקעה. כך מעריך אורי גלאי, מנכ"ל בית ההשקעות סיגמא, בסקירה השבועית על שוק ההון שפורסמה היום (א') על רקע המשבר המדיני בין ישראל לארה"ב והכוונה להכריז על מדינה פלסטינית באופן חד-צדדי בחודש ספטמבר.

"הסנטימנט השלילי שאפיין את שוק המניות לאחרונה מקורו בעיקר באירועים גיאו-פוליטיים המתרחשים במזרח התיכון בפרט ובעולם בכלל", נכתב בסקירה. "מאחר ולא חלה נסיגה בנתונים הכלכליים שממשיכים להיות חיוביים, אנו ממשיכים להאמין שמדדי המניות המקומיים אטרקטיביים להשקעה לטווח הבינוני והארוך. בטווח הקצר השוק יושפע מאוד מאירועים גיאו פוליטיים ומדיניים".

גלאי מציינים כי הירידות בבורסה בחודשים האחרונים יוצרות הזדמנות "לרכישה נוחה של מניות עבור משקיעים לטווח ארוך". עם זאת, בסיגמא מבהירים כי בחודשים הקרובים הבורסה תהיה רגישה לכל התפתחות בזירה המדינית.

"ספטמבר סומן כחודש של קו פרשת המים; קיפאון מדיני ומהלכים חד צדדיים של הפלסטינים עשויים להוביל לסבב אלים נוסף ולהוביל ליציאת כספי זרים אל מחוץ לשוק. ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות עלולות להוביל לירידות שערים", מעריך גלאי.