רשת בארנס אנד נובל קיבלה הצעת רכש ב-1 מיליארד דולר

המיליארדר ג'ון מלון, שהציע לרכוש את רשת חנויות הספרים, צפוי להעלות את המחיר המוצע

מניית רשת הספרים הכושלת בארנס אנד נובל זינקה שלשום (ו'), לאחר שהמיליארדר ג'ון מלון הציע לרכוש את החברה תמורת 1.02 מיליארד דולר.

מניית הרשת, הפועלת מניו-יורק, העפילה לרמה גבוהה יותר מ-17 הדולר למניה שהציעה ליברטי מדיה, הקונגלומרט בשליטת מלון, לאחר תום המסחר בבורסה ביום חמישי. פירוש הדבר הוא שהמשקיעים מעריכים כי ליברטי תעלה את המחיר המוצע, או תיאלץ להעלותו בתגובה להצעה יריבה.

בארנס אנד נובל, שאותה מנהל היו"ר לאונרד ריג'יו מאז שרכש את חנות הדגל של החברה במנהטן ב-1971, נקלעה לקשיים בגלל הגידול במספר הקוראים שרוכשים ספרים אלקטרוניים. ליברטי מדיה אמרה כי היא בטוחה שהמעבר לספרים אלקטרוניים יוצר הזדמנות לרשת בארנס אנד נובל.

"יש סיכוי רציני להצעה משופרת", אמר מייקל סוארס, שעוקב אחר החברה עבור סטנדרד אנד פור'ס.

עובדות מסוימות מאששות את תקוותיה של ליברטי מדיה. הכנסות הרשת מפעילות מקוונת זינקו ברבעון האחרון ב-52% ל-319.4 מיליון דולר, מכיוון שהשקעתה בפיתוח קורא ספרים אלקטרוני משלה, הידוע בשם Nook, מתחילה לשאת פירות. הקורא האלקטרוני המתחרה קינדל, שפיתחה אמזון, ממשיך להוביל את השוק.

הרשת, שמפעילה כ-700 מגה-חנויות בארה"ב, עשויה לשפר את ביצועיה לאחר שבורדרס, יריבתה העיקרית, עתרה בפברואר לבית המשפט להכיר בה כבפושטת-רגל. החברה מתכננת לסגור שליש מחנויותיה, ועד כה לא מצאה רוכש לשאר החנויות.