דלק אנרגיה: עלייה ב-41% בהכנסות; הרווח עלה פי 3

דלק אנרגיה מסכמת הרבעון החזק בתולדותיה: הכנסות של 124 מיליון ש' ו-71.5 מיליון ש' רווח ■ גדעון תדמור: "התוצאות עקב עלייה במכירות הגז טבעי לישראל, ומימוש נכסים בארה"ב"

חברת דלק אנרגיה מערכות פרסמה הבוקר (ב') את דוחותיה הפיננסיים לרבעון הראשון של שנת 2011, אותו היא מציינת כרבעון החזק ביותר של החברה מאז הקמתה.

בשורה העליונה רשמה דלק אנרגיה הכנסות של כ-124 מיליון שקל, עלייה של כ-41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, רשמה דלק אנרגיה זינוק חד של יותר מפי שלוש ברווח הרבעוני שהסתכם בכ-71.5 מיליון שקל, לעומת 17.1 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.

מהחברה נמסר כי הגידול בהכנסות וברווח נובע מעלייה משמעותית בהכנסות ממכירת גז טבעי במשק הישראל, הנבעו מעלייה כללית בביקוש לגז ובגידול בביקוש מצד חברת החשמל וחברות מסחריות נוספות, בעקבות השיבושים בזרימת הגז אליהן ממצרים. כל הביקושים הללו סופקו על ידי שותפויות פרוייקט "ים תטיס".

"תוצאות השיא ברבעון הנוכחי של דלק אנרגיה הן תולדה של שני גורמים עיקריים: עלייה במכירות הגז הטבעי למשק הישראלי ומימוש נכסים של החברה בארה"ב", התייחס לנתונים גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה. "ראוי לציין את יכולתן של השותפויות בפרוייקט 'ים תטיס' לספק את הדרישה הגוברת לגז טבעי בתקופה רגישה למשק הישראלי. נמשיך ונפעל באחריות לאומית באספקת גז טבעי לכל דורש".

דלק אנרגיה השקיעה ברבעון הראשון של 2011 כ-23.5 מיליון דולר בפיתוח מאגר "תמר", כאשר השותפים בפרוייקט אישרו השקעה כוללת בהיקף של כ-2.2 מיליאר דולר בעבור חמישה קידוחים בשדה. הלו"ז המתוכנן להשלמת הקידוחים והתחלה של הזרמת גז מהם לישראל הינו כשנה, עד למחצית השנייה של 2013.

נציין ברקע כי שותפויות "ים תטיס" חתמו עם בזן על הסכם לאספקת גז טבעי, הנחתם לאור העיכובים באספקת הגז מחברת EMG. ההסכם הינו למכירת 1.2 BCM של גז טבעי במחיר של כ-350 מיליון דולר לתקופה של 27 חודשים.