מי יחליף את אודי ניסן במשרד האוצר? אנדורן וברוך סירבו

בורסת השמות של המועמדים לתפקיד מתמלאת והולכת מרבית המועמדים - סגנים לשעבר באגף

בורסת השמות לתפקיד הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר, מהנחשקים במשק, מתחילה להתמלא; מרבית המועמדים הם סגנים לשעבר באגף.

עם המועמדים החזקים נמנית יעל אנדורן, שפרשה לפני כחודשיים מניהול קרנות הפנסיה הוותיקות, תפקיד שאותה מילאה במשך יותר מ-5 שנים. אנדורן נחשבת ל"אשת הברזל" של אגף התקציבים לדורותיו, מוערכת מאוד בקרב "בוגרי האגף", ונהפכה במרוצת השנים לדמות מתוקשרת מאוד. היא מועמדת רלוונטית במיוחד לנוכח העובדה שאודי ניסן, הממונה הפורש, נחשב לאדם שנמנע מעימותים ומנותק מהזירה התקשורתית. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי לפי שעה אנדורן מסרבת לקבל עליה את התפקיד, חרף הלחצים מטעם לשכת שר האוצר, יובל שטייניץ.

"יעל מועמדת מדהימה, והלוואי שיצליחו לשכנע אותה", אמר בכיר באגף לשעבר. שמו של דוד ברוך, מנכ''ל בית השקעות "אקסלנס" זה 3 שנים, גם עלה כמועמד מוביל, אך גם במקרה הזה נכשלו אנשי שטייניץ בניסיונות השכנוע. בחירת מחליפו של ניסן נעשית תחת עננה כבדה שמוטלת על האגף החזק ביותר באוצר, בשל כוונותיהם של שטייניץ ומנכ''ל המשרד, חיים שני, להעביר סמכויות של ראשי אגפים למנכ''ל ("חיזוק עבודת מטה", לשון האוצר) והחלשת אגף התקציבים במשרד ("איזון כוחות מחדש", לשון האוצר).

עם המועמדים הנוספים אשר שמותיהם החלו לעלות בשבוע האחרון נמנים יוסי גורדון, לשעבר מנכ''ל התאחדות התעשיינים; יואל נווה, מנכ''ל בנק הדואר; אמיר לוי, מנכ''ל שיכון ובינוי Environment; עוזי לוי, משנה למנכ''ל נכסים ובניין מקבוצת אי.די.בי; הראל בלינדה, סמנכ''ל כספים בחברת החשמל; עמית לנג, מנהל רגולציה ופיתוח עסקי בחברת פרטנר. כל אלה שימשו בעבר בתפקיד סגן הממונה.