להוט יש ציון אפס

לחברה שלא מסוגלת להרים עבור לקוחותיה שירות משחקים נורמלי בהחלט יש בעיה

התוצאות היפות שהוט הציגה בשבוע שעבר לסיכום הרבעון הראשון של 2011 רק מדגישות את הפוטנציאל של החברה. הוט נדרשת לעבודה רבה, בעיקר בצד התשתיות, אבל החברה עוד תלך ותצמח.

יש לקוות שבמקביל לשיפור בתוצאות הכספיות, יגיע שיפור בכל הקשור לשירותים חדשים בטלוויזיה ובתחום הטלקום, והחברה תצא מהמאובנות השיווקית שלה. בינתיים הציון של הוט הוא אפס בחדשנות.

חברה שלא מסוגלת להרים שירות משחקים נורמלי, אחרי שיצאה בהצהרות במסיבת עיתונאים גדולה, נמצאת בבעיה. חברה שלא השיקה שירות מעניין וחדש בטלוויזיה וממשיכה להתגאות בשירות ה-Start Over שהושק לפני כ-4 שנים או בשירות ה-VOD שהושק לפני כ-6 שנים, נמצאת בבעיה. אלה מאפיינים של חברה שמשהו לא טוב קורה בה - בטח בזמן שבשאר העולם שירותים חדשים על-גבי הטלוויזיה הולכים ופורחים.

yes, עם מערכת מוגבלת שמבוססת על טכנולוגיית לוויין, עובדת חזק על הערך המוסף שהיא מציעה ללקוחותיה, ונתפסת כחברה חדשנית יותר מהוט. רק בשבוע שעבר היא הכריזה על ניסוי לקראת השקת שירות חדש - סטרימר שמוטמע בממיר הטלוויזיה ומאפשר לצפות בתוכן הנמצא במחשב.

ממשק מובנה, פתרון טכנולוגי שמבטא קידמה ויצירתיות ובקיצור, מקצוענות אמיתית בעולם הטלוויזיה. להוט יש יכולות טכנולוגיות מתקדמות יותר בצד התשתית, אבל אין מי שינצל את זה - וחבל. אפילו בזק, מתחרה של הוט בסגמנט אחר, מתקדמת יותר ממנה מבחינת השירותים.

לפעמים, צריך לדעת מה לא לעשות ובמה להתמקד - והוט החליטה להתמקד בריפוי התחלואים שפקדו אותה בשנים האחרונות, כמו מיזוג פיזי של התשתיות של חברות הכבלים הישנות, הקמת מערך טלפוניה, פתרון בילינג והשקעה בשיפור השירות. אך בד-בבד, האם זו דרישה גדולה מדי מהחברה לספק לצרכנים שלה סופסוף ממיר HD מקליט במקום ממיר מקליט נפרד וממיר HD נפרד? או לקבל קופסה אחת בבית הלקוח שמאפשרת לו לקבל שירותי אינטרנט וטלפוניה ביחד במקום שתי קופסאות נפרדות?

לכאורה, אלה בעיות לא מהותיות ביחס לשירות קלוקל או לרשת אינטרנט לא יציבה דיה. אבל אלה הם פני החברה היום, וכבר אמרנו שיש לה דרך ארוכה לעשות כדי להיהפך לחברה חדשנית.