אירופה סגרה בעליות: מדד אמון הצרכנים בבריטניה זינק

מנהל השקעות לבלומברג: "בעקבות הירידות בתקופה האחרונה, שוקי המניות טומנים בחובם אפסייד למשקיעים"

בורסות אירופה נסחרו היום (ו') בעליות שערים, על רקע עליות בוול סטריט לאחר פרסום נתוני מאקרו טובים בבריטניה ובארה"ב. מניות הבנקים הובילו את העליות באירופה לאחר שבנק סיטיגרופ האמריקני העלה את ההמלצה לסקטור הבנקים באירופה ל"משקל יתר".

בבריטניה, מדד אמון הצרכנים קפץ בשיעור החד ביותר מזה 18 שנים, לרמה של 10 נקודות בחודש מאי מרמה של (21-) באפריל. ואולם, באירופה עדיין מוטרדים מהאפשרות של החרפת משבר החובות עקב חוסר יכולתה של יוון לעמוד בהתחייבויותיה לצמצם את הגירעון שלה, בתמורה לקבלת הסיוע מקרן המטבע הבינלאומית.

ז'אן-קלוד יאנקר, ראש ממשלת לוקסמבורג, אמר אתמול כי ייתכן שיוון לא תהא זכאית לקבל את התשלום הבא במסגרת תוכנית הסיוע, בהיקף של 12 מיליארד דולר. התשלום צפוי להיות מועבר ב-29 ביוני.

בארה"ב התפרסמו היום נתוני מאקרו בנוגע להוצאות והכנסות הצרכנים בארה"ב. ההוצאה הפרטית עלתה ב-0.4% באפריל ואילו ההכנסה האישית גדלה בשיעור דומה. כלכלנים בארה"ב העריכו שהצריכה הפרטית בחודש אפריל עלתה ב-0.5%, לאחר עלייה של 0.6% במארס. מדובר בנתון חשוב למדי, שכן הצריכה הפרטית מהווה כ-70% מסך הצמיחה בארה"ב, ומכאן ההשפעה הגדולה שלה על הצמיחה בכללותה. הנתון פורסם כשעה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט.

כחצי שעה לאחר הפתיחה יצאה הקריאה השנייה של מדד אמון הצרכנים לחודש מאי, שטיפס לרמה של 74.3 נקודות לעומת צפי כי יישאר ללא שינוי על 72.4 נקודות. עוד דווח היום כי מדד נתוני הבתים בהליך מכירה רשם ירידה של 11.6% באפריל, לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 1%.

בינתיים, פורום מדינות ה-G8 שיגר היום מסר הרגעה ומסר כי התאוששות הכלכלה הגלובלית תסלול את הדרך להפחתת הגירעונות הענקיים באירופה וארה"ב. "ההתאוששות הכלכלית צוברת תאוצה והופכת יותר בת קיימא", נכתב בטיוטת הודעת הפורום, בעוד מנהיגיו מתכנסים בסוף השבוע לסבב דיונים בצרפת.

עליות במזרח

בורסות אסיה, שפתחו היום את יום המסחר בירידות, התגברו על הסנטימנט השלילי וננעלו לבסוף בעליות נוכח דוחות כספיים טובים שפרסמו חברות מובילות, אשר הסיטו את תשומת הלב מנתוני מאקרו שליליים שפורסמו אמש בארה"ב ומהחששות סביב משבר החוב האירופי. מדד MSCI עולה בכ-1% כאשר יותר מ-2 מניות רושמות עליות על כל מניה שיורדת.

"בעקבות הירידות בתקופה האחרונה, שוקי המניות טומנים בחובם אפסייד למשקיעים", אמר לסוכנות בלומברג מנהל ההשקעות סו נאם מבית ההשקעות Nikko שבסינגפור. "נכון שכלכלת ארה"ב צומחת בקצב איטי עד כאב, אך אני מרגיש בנוח כל עוד יש צמיחה. כמו כן, חברות רבות שפרסמו דוחות כספיים עמדו בתחזיות המוקדמות של האנליסטים".

מדד MSCI אסיה איבד כ-3% מתחילת השנה בזמן שמדד S&P 500 בארה"ב רשם תשואה חיובית של 5.4% ומדד Stoxx 600 האירופי עלה ב-0.5%. המניות במדד MSCI אסיה נסחרות במכפיל ממוצע של 13.4 על הרווח החזוי השנה, בעוד שהמכפיל במדד S&P 500 עומד על 13.4 גם כן ובאירופה - 11.

בעונת הדוחות הכספיים הנוכחית, עד כה הצליחו 39% בלבד מהחברות שפרסמו דוחות להביס את התחזיות המוקדמות מתחילת עונת הדוחות ב-11 באפריל. 53% מ-631 החברות שפרסמו דוחות רשמו עליות באותה תקופה.

היום הגיע תורן של מפעילת הקזינו Genting מקואלה-למפור, שדיווחה על שילוש הרווח הנקי הרבעוני שלה, וכן Fisher & Paykel Appliances Holdings, יצרנית המקררים מניו זילנד שהביסה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח הנקי.

"יש הרבה כסף נזיל שמחכה בצד ואנשים נכנסים לשוק טיפין טיפין", אמר לבלומברג טים שרודרס מבית ההשקעות Pengana. "המשקיעים מכניסים אצבע לתוך השוק ולא צוללים פנימה".