"תוך מספר ימים תחודש אספקת הגז ממצרים לישראל"

ד"ר נמרוד נוביק, סגן נשיא בכיר בקבוצת מרחב: "בעלי המניות הזרים ב-EMG נחושים להגן על השקעתם, וממשלת מצרים לא רוצה לעמוד בפני תביעות של מיליארדים"

היום התקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנוגע לעצירת הזרמת הגז הטבעי ממצרים לישראל ולמדינות נוספות. ד"ר נמרוד נוביק, סגן נשיא בכיר בקבוצת מרחב, אמר בדיון כי "צינור המצרי תוקן, וממשלת מצרים לקראת סיום העבודות שנועדו לשדרג את תשתית האבטחה על הצינור המצרי, באופן שימנע פיגועים נוספים בעתיד".

"לפי המידע שישנו בידינו מקהיר, תוך מספר ימים ההזרמה תחודש, לכשיהיה לנו מועד מדויק, כמובן שנודיע על כך כמקובל. מאז ה-26 לאפריל המצרים לא מזרימים גז לירדן, סוריה ולבנון ולתעשיות המצריות בסיני כמו גם לאתר EMG. ההפסד המצטבר לממשלת מצרים עד כה בפיצוץ הנוכחי הוא מעל מאה מיליון דולר".

נוביק שומר על אופטימיות: "הסכם הגז ממצרים לישראל הוכיח את חוסנו בכך שהממשל החדש חידש את ההזרמה אחרי הפיגוע הראשון. אין החלטה במצרים לא לחדש את ההזרמה, אבל הפקידים בדרג הביניים מעדיפים שלא לקבל החלטות לא פופלאריות (בכיכר) על חידוש ההזרמה ללא גיבוי פוליטי מבכיריהם".

בנוגע לידיעות על התערבות אפשרית של ארה"ב בנעשה אמר נוביק כי "אין ספק שבמצרים הבינו היטב את הצהרת הנשיא אובמה כי חבילת הסיוע למצרים בהיקף של מיליארד דולר, ומיליארד דולר מחיקת חובות למצרים מותנית בכך שהמצרים יעמדו בכל התחייבויותיהם. ברור שהסכם הגז, בהיותו מגובה בהסכם השלום בין המדינות, נכלל בהתחייבויות של המצרים, ואין לי ספק שהם יודעים ומבינים זאת".

"בעלי המניות הזרים ב-EMG נחושים להגן על השקעתם, וממשלת מצרים לא רוצה לעמוד בפני תביעות של מיליארדים, לא רק על הפגיעה בבעלי המניות, אלא גם על הפגיעה בלקוחות הישראלים שהקשיעו במתקנים המתאימים לגז טבעי".