אלביט הדמיה תפחית תוך שנתיים חוב של 1.6 מיליארד שקל

בסוף הרבעון הראשון של 2011 הסתכם החוב בכ-8.424 מיליארד שקל, ויתרות המזומנים הסתכמו ב-2.754 מיליארד שקל, כך שהחוב נטו היה כ-5.67 מיליארד שקל ■ ברבעון הראשון הצטמצמו ההפסדים ל-41 מיליון שקל, וההכנסות עלו ב-36%

על רקע החששות מפני ההשפעה שתהיה לחובותיו של מוטי זיסר על מצבה הפיננסי של חברת אלביט הדמיה, פירסמה היום (ג') החברה מצגת למשקיעים שבה מנותחים המקורות והשימושים של החברה - והיא מנסה להרגיע.

בסוף הרבעון הראשון של 2011 הסתכם החוב בדוחות המאוחדים של החברה בכ-8.424 מיליארד שקל ויתרות המזומנים הסתכמו ב-2.754 מיליארד שקל, כך שהחוב נטו של הקבוצה הסתכם בסיום הרבעון בכ-5.67 מיליארד שקל.

החברה דיווחה כי בשנתיים הקרובות צפויה החברה להקטין את מצבת חובותיה בלמעלה מ-1.6 מיליארד שקל, כאשר קרן האג"ח תקטן בכ-1.1 מיליארד שקל וכן סך של מעל לחצי מיליארד שקל מהחוב הבנקאי שלה יפרע כתוצאה ממימושי נכסים.

כחלק מאסטרטגיית החברה לממש נכסים שפוטנציאל ההשבחה שלהם הגיע לכדי מיצוי, במהלך 2010 הוחלט על מימוש הדרגתי של פעילות המלונות, אשר רשומים בספרי החברה לפי עלות מופחתת ואינם משוערכם לפי שווים הכלכלי בשוק. לדעת החברה מימוש המלונות יביא ליצירת רווחים משמעותיים ולגידול בהון העצמי. החברה מציינת כי רישום הנכסים לפי עלותם גרמה לכך ששיעורי המינוף של פעלות זו הינם גבוהים ביחס לשאר החזקות החברה וכי מימוש המלונות יביא להורדה ניכרת של היקף החוב בקבוצה ולהקטנת שיעורי המינוף.

בראיה קדימה מתכננת החברה כי בתום השנתיים הקרובות, בכפוף להתממשות התוכנית העסקית, תמשיך החברה להחזיק בזרועותיה העיקריות, כלומר החזקה בזרוע פעילות הנכסים המניבים בארה"ב, שליטה בפלאזה סנטרס, החזקה במלון רדיסון בבוקרשט שברומניה, החזקה בפעילות הנדל"ן בהודו ושליטה באלביט מדיקל.

ההפסדים הצטמצמו; ההכנסות גדלו

עוד עולה מהדוחות הכספיים כי הפסדיה של אלביט הדמיה ברבעון הנוכחי הצטמצמו לכ-41 מיליון שקל מתוכם ההפסד המיוחס לבעלי מניות הרוב הסתכם בכ-63 מיליון שקל, בהשוואה להפסד בסך 170 מיליון שקל מתוכו ההפסד המיוחס לבעלי מניות הרוב הסתכם בסך של כ-136 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה העליונה דיווחה החברה על גידול של כ-36% בהכנסותיה שהסתכמו בכ-221 מיליון שקל לעומת כ-162 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מפעילות EDT (פעילות הנדל"ן המניב בארה"ב אשר נרכשה ביוני 2010), וכן מעלייה בהכנסות ממרכזים מסחריים, בעיקר הודות לפתיחתם של שני מרכזים ע"י חברת הבת, פלאזה סנטרס, עם זאת ההכנסות קוזזו באופן חלקי ע"י ירידה בהכנסות ממלונות עקב מכירתם של שלושת המלונות בלונדון שבוצעה בדצמבר 2010.

עוד עולה מן הדוחות כי הוצאות מימון נטו קטנו ב-64% והסתכמו בכ-36 מיליון שקל לעומת כ-101 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

דודי מחלוף, מנכ"ל משותף באלביט הדמיה מסר: "אנו מסכמים את הרבעון עם גידול בהכנסות אשר נבע בעיקר הודות לפעילות הנכסים המניבים בארה"ב והמרכזים המסחריים במזרח אירופה. ברבעון זה אנו רואים גידול בהכנסות על אף שלראשונה לא נכללות בדוחות הכספיים הכנסות משלושת המלונות בלונדון, אשר נמכרו בשנת 2010. החברה פועלת להשגת היעדים שהציבה, בהתאם לתוכנית אסטרטגיה ארוכת טווח בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב, יזמות והשבחת נדל"ן במזרח אירופה ובהודו, ופעילות חברות המדיקל."