קרן טנא רכשה 51% בחברת ת.א.ג. לפי שווי של 75 מ' ש'

בעבר ביקשה חברת ביומדיקס הבורסאית לרכוש את השליטה בת.א.ג. לפי שווי של 90 מיליון ש', אך העסקה נפלה ■ רן בן-אור, מהשותפים בקרן טנא: "ת.א.ג חברה מעניינת וחזקה"

קרן טנא רכשה 51% מחברת המכשור הרפואי ת.א.ג מקיבוץ געתון. ל"גלובס" נודע כי העסקה, שעדיין תלויה בכמה תנאים, תבוצע לפי שווי של 75 מיליון שקל לת.א.ג.

בעבר ביקשה חברת ביומדיקס הבורסאית לרכוש את השליטה בחברה לפי שווי של 90 מיליון שקל, אך העסקה נפלה - ככל הנראה בעקבות חילוקי דעות לגבי ניהול החברה.

רכישות כחלק מתהליך הצמיחה

קרן טנא, בשליטת ד"ר אריאל הלפרין, הוקמה בשנת 2004 לשם השקעה בחברות תעשייה בעלות טכנולוגיה מתקדמת לשווקים קיימים - מגזר המיד-טק. בפורטפוליו שלה נמצאות החברות הקיבוציות נטפים, כרומגן ואבן קיסר, והיא מנהלת 200 מיליון דולר.

רוב השקעותיה של טנא עד היום היו בחברות מהמגזר הקיבוצי, בהתאם לרקע של הלפרין אשר ניהל בעבר את מטה הסדר הקיבוצים. שותפים נוספים בקרן הם איל עטייה, דורי בראון ורן בן-אור.

לדברי בן-אור: "ת.א.ג היא חברה מעניינת וחזקה. אנחנו רוכשים חברות בתהליך של צמיחה ולא כאלה הדורשות חילוץ ממשבר. אנחנו רואים בה פוטנציאל ובטוחים שהחברה יכולה לצמוח יפה, אבל לשם כך דרוש כסף". בן-אור לא שלל את האפשרות כי החברה תבצע רכישות כחלק מתהליך הצמיחה שלה לאחר כניסת הקרן והוסיף כי "אנחנו נשארים עם ההנהלה הנוכחית, כמו בכל ההשקעות שלנו".

ת.א.ג מפתחת רכיבים לכלים אנדוסקופיים לתחום הניתוחים האורתופדיים, בעיקר ברפואת הספורט. המוצרים שלה קיבלו אישורים מה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) לשיווק בארה"ב ואישורי CE לשיווק באירופה. הייצור והפיתוח מבוצעים בישראל והשיווק רובו ככולו בחו"ל.

החברה מוכרת בהיקף של כמה עשרות מיליוני שקלים בשנה, עם רווח שנתי של מעט פחות מ-10 מיליון שקל. כל המוצרים פותחו על-ידה, והם עונים על הקטגוריה של מיד-טק - מוצרים לשוק קיים, שמציעים מידה מסוימת, אך מוגבלת, של חדשנות טכנולוגית.

ת.א.ג מוכרת את מוצריה דרך מפיצים מסוגים שונים, חלקם שותפים אסטרטגיים, כמו חברת Tornier הצרפתית. כמו-כן, יש לה הסכמים עם מפיצים המשווקים את מוצריה באופן ספורדי. לעיתים פיתוח המוצר ממומן על-ידי המפיצים או השותפים, כשהיתרון העיקרי של ת.א.ג הוא בייצור.