מאות גננות מאיימות: נחזור לעבודה רק ב-1 בספטמבר

מאות גנים הודיעו כי הם מתכוונים לשוב לפעילות רק ב-1 בספטמבר כדי להקל על הגננות ■ מנכ"ל איחוד גני הילדים הפרטיים: "לקראת שנה הבאה יחשבו איך להתארגן, אבל לא מהרגע להרגע"

יום לאחר שהודיע באופן רשמי על קיצור החופש הגדול, נתקל גדעון סער בהתנגדות דווקא ממוסדות החינוך. מאות גננות מאיימות היום (ד') כי לא יחזרו ללמד ב-26 באוגוסט, זאת בשל הקיצור המשמעותי בחופשה.

מאות גנים הודיעו כי הם מתכוונים לשוב לפעילות רק ב-1 בספטמבר כדי להקל על הגננות. בגנים מתחיל החופש רק במהלך אוגוסט, מה שמשאיר לגננות מעט זמן לנוח אם תקוצר החזרה לפעילות. למרות שהיו ניסיונות להקדים את תאריך היציאה לחופשה, נתקלו בגנים בסירוב עיקש של ההורים שקבעו כבר תכניות לקיץ ואף איימו לתבוע את הגנים אם יוקדם החופש.

"אני דיברתי היום עם מאות גננות שאמרו חד משמעית - הן יתחילו באחד בספטמבר כמו בכל שנה", מסביר מנכ"ל איחוד גני הילדים הפרטיים חנן דגן. "לקראת שנה הבאה הן יחשבו איך להתארגן ואיך לעשות את זה בהתאם, אבל לא מהרגע להרגע".

עד כה מעונות היום של ויצ"ו, נעמ"ת ואמונה והגנים הפרטיים טוענים כי לא ישובו מוקדם מהחופשה, אך גם בבתי הספר מתגלים קשיים. מורים ומורות מסבירים כי קבעו תכניות לחג ואומרים שפשוט לא יוכלו להגיע בזמן להכנות לפתיחת שנת הלימודים, זאת בעקבות ההתראה הקצרה שניתנה.

"הרוב הגדול תומך במהלך"

"אני משוכנע שהרוב הגדול של הציבור תומך בשתי ידיים במהלך הזה", אמר מוקדם יותר הערב שר החינוך גדעון סער. השר סער טען כי כל חופש גדול חוזרת השאלה, למה החופש ארוך כל כך? חודשיים לתלמידי היסודי ויותר מזה לתיכונים. אומרים - מה ההיגיון לחזור כשיש מעט זמן עד חגי תשרי? אנחנו עשינו סדר בלוח החגים".

השר התייחס גם להצעה נוספת שעלתה ולפיה יוזז החופש הגדול לתקופה שמאמצע אוגוסט ועד אמצע אוקטובר וכך יכיל בתוכו את חופשות החגים. "המשמעות היא להוסיף הרבה מאוד ימי לימודים. זה נוח להורים אבל מנוגד לחלוטין להסכמים הקיבוציים עם המורים, ובישראל לומדים יותר מהממוצע ממדינות ה-OECD. אם הייתי יכול הייתי מקצר עוד יותר. עשיתי את הדבר לאחר הידברות עם ארגוני המורים. הלכתי על הדבר היחידי שיש בו מעשיות".

"אני מקווה שחברות יגלו התחשבות"

על הטענה לפיה אין להחיל את השינוי בלוח החופשות באופן מיידי, אלא לדחות אותו בשנה כדי לאפשר לכל הצדדים להתכונן בזמן אמר סער: "אם אנחנו אומרים בואו נדחה בשנה ושלושה חודשים, אני מכיר את מדינת ישראל, סביר להניח שאנחנו פורמים את העסק ולא יקרה שום דבר. שלושה חודשים מראש זה לא שבוע לפני".

"אני מקווה שחברות (תיירות) יגלו התחשבות. לגבי תלמידים, אם יהיו מקרים חריגים אנחנו נפעיל שיקול דעת וגמישות. זה קצת בלתי אפשרי מבחינת אנשי ההוראה עצמם. אני לא מזלזל באי נוחות, אני אומר שגם אם הייתי מודיע לפני חודש עדיין היו כאלה שהזמינו את החופשה מראש", הגיב סער לתלונתה של גננת שהזמינה חופשה מראש וכעת עליה לבטל את כרטיסי הטיסה ולספוג קנס.