מניית היום: הצליחה בחיזוי התקפי טרשת נפוצה וטסה 10%

תוצאות הניסוי הוכיחו במובהקות סטטיסטית גבוהה שלבדיקת הדם ה-gMS®Pro/CDMS יש יכולת ניבוי התקף קליני בטווח זמן של 24 חודשים ו-60 חודשים מההתקף הקליני הראשון

חברת גליקומיינדס הודיעה היום (א') על אבן-דרך משמעותית וצעד חשוב נוסף בדרך להתאמה אישית של הטיפול התרופתי לחולי טרשת נפוצה: החברה דיווחה על הצלחה בניסוי לחיזוי התקפים קליניים בחולי טרשת נפוצה. תוצאות הניסוי הוכיחו במובהקות סטטיסטית גבוהה שלבדיקת הדם ה-gMS®Pro/CDMS יש יכולת ניבוי התקף קליני בטווח זמן של 24 חודשים ו-60 חודשים מההתקף הקליני הראשון.

תוצאות הניסוי הקליני הוצגו בסוף השבוע האחרון במסגרת הכנס האמריקאי המוביל בתחום הטרשת הנפוצה (CMSC) ומהוות הוכחה נוספת לתוצאות קליניות קודמות שהראו אף הן יכולת חיזוי התקפים קליניים עבור חולים בשלב המחלה הראשוני.

תוצאות הניסוי, שהתקיים במרכז לחקר טרשת נפוצה של קטלוניה בבית החולים של אוניברסיטת Vall d'Hebron בברצלונה הראו כי חולים שחוו ארוע נירולוגי ראשון והיו חיוביים בבדיקה של גליקומיינדס חוו אירוע קליני שני באיבר נוסף בגוף בתוך שנתיים (ביחס סיכון HR=1.8 ובמובהקות סטטיסטית P=0.01) ובתוך 5 שנים (ביחס סיכון HR=1.5 ובמובהקות סטטיסטית P=0.03).

כמו כן, נמצא כי 50% מהחולים שאובחנו כחיוביים בבדיקת הדם - הידרדר מצבם לאירוע קליני שני (CDMS) בתוך 3 שנים, וזאת בהשוואה ל-50% מחולי טרשת נפוצה שאובחנו כשליליים בבדיקת הניבוי של גליקומיינדס ומצבם הידרדר לאירוע קליני שני (CDMS) רק לאחר 7 שנים.

הבדיקה, שהיא בדיקת הדם השלישית שפיתחה גלייקומיינדס, נמצאה כבעלת ערך קליני רב לחולי טרשת נפוצה בשלב המקדמי של המחלה (CIS) גם בשילוב אבחון MRI ונמצאה בעלת תרומה יחודית מעבר ל-MRI.

לאחר השלמת פיתוח הבדיקה וקבלת הרגולציה תכנס למרכז ה gMS® של החברה הכולל היום שתי הבדיקות המאושרות לשיווק והנמכרות בארה"ב: בדיקת ה- gMS®Dx לאבחון קיומה של המחלה; ובדיקת ה- gMS®Pro EDSS לחיזוי ההידרדרות במחלה וצבירת נכויות. הבדיקות של גליקומיינדס מאפשרות את התאמת הטיפול כך שישפר מהותית את חיי החולה ויוזיל משמעותית את עלויות הטיפול והסיעוד של החולים.

גלייקומיינדס היא מובילה עולמית ברפואה מותאמת אישית באמצעות כלי אבחון יחודיים על-בסיס גליקנים במחלות אוטואימוניות ובדגש מסחרי בטרשת נפוצה הטכנולוגיה של החברה מאפשרת את זיהוי המחלה, זיהוי שלב המחלה, חיזוי פעילות המחלה, ניבוי התפתחות המחלה ויכולת התאמה אישית של טיפול לחולה. גליקומיינדס השלימה השנה בהצלחה את ההנפקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב וגייסה כ-20 מיליון שקל. בין בעלי המניות הגדולים בחברה היו"ר חנן גילוץ, קרן BRM, רוברט טאוב וד"ר חן אבן.