צו חריג להדממה בשעות הלילה לאגן כימיקלים באשדוד

המטרה: בדיקה האם המפעל הוא מקור מטרדי הרעש הקשים שעליהם מתלוננים תושבי המושב הסמוך ניר גלים

‎מהלילה בשעה 22:00 ועד מחר ב-6:00 ייאסר על מפעל אגן כימיקלים שבאזור התעשייה הכבדה באשדוד להפעיל את מכונות הייצור שלו, וזאת כדי לבדוק אם המפעל הוא מקור מטרדי הרעש הקשים שעליהם מתלוננים תושבי המושב הסמוך ניר גלים.

איסור דומה, באותן שעות, יחול על הנהלת המפעל גם מחר, מתוקף צו שנחתם בימים האחרונים בידי מנהל מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, ונמסר למנהלי מפעל הייצור ולהנהלת החברה. בשני הלילות הקרובים עתידים צוותים של המשרד להגנת הסביבה לבדוק במושב ניר גלים ובמקומות נוספים בצפון אשדוד את רמת הרעש, כדי לקבוע אם קיים קשר בין רמה חריגה של רעש שנרשמה בבדיקות קודמות שנעשו באחרונה באזור לבין פעילות המפעל.

אגן כימיקלים מייצרת חומרי הדברה ומשווקת את רוב התוצרת שלה לחו"ל. החברה נשלטת בידי קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר ובחודשים הקרובים היא עתידה לעבור לשליטת כמצ'יינה הסינית.

להוצאת הצו להפסקת הפעילות בשני הלילות הקרובים במפעל קדמו כמה בדיקות שעשו נציגי המשרד להגנת הסביבה, בראשות השר גלעד ארדן, ובהן נמדדו מפלסי הרעש באזור. הבדיקות כללו סיורים באזור תוך שימוש במדי רעש ואמצעים נוספים, קבעו כי יש ממש בטענות תושבי ניר גלים וגורמים מקצועיים במשרד העריכו כי מקור המטרד הוא בפעילות התעשייתית במקום.

במשרד להגנת הסביבה אמרו היום ל"גלובס" כי הקפאת הפעילות במפעל לשני הלילות הקרובים אמנם נחשבת חריגה, אך אין מנוס ממהלך זה כדי לעמוד על פשר המפגעים. במשרד אמרו כי אם מהבדיקות שייעשו בשני הלילות הקרובים יעלה שמקור הרעש הוא אכן בפעילות מכונות הייצור שבמפעל, יצטרכו למצוא פתרונות מהירים לבעיה. "מדובר במפגע שנמשך כבר שנים, ואם יוכח שיש קשר בין הרעש לפעילות הייצור, אגן כימיקלים תצטרך לספק מענה", אמר ארדן.

‎‎מכתשים אגן: "בדיקות בתיאום"

‎‎ממכתשים אגן נמסר בתגובה לידיעה: "מדובר בבדיקות המתבצעות בתיאום עם המפעל במטרה לזהות מוקדי רעש בכל אזור התעשייה, במסגרת בחינת רעש כוללת המתבצעת באזור התעשייה. כדי לבודד את מוקדי הרעש ולאפשר מדידת 'רעש רקע', ייסגר המפעל לשני לילות.

‏"קבוצת מכתשים אגן, כחברה תעשייתית מובילה בישראל, מחויבת לעמידה מחמירה בתקני איכות הסביבה ולשיתוף פעולה עם כלל הגורמים הפעילים בתחום חשוב זה. נושא הרעש מטופל לאורך שנים ובכלל זה יחד עם תושבי ניר גלים במסגרת הליך גישור משותף. אגן אינה מהווה גורם רעש מעבר לתקנים המותרים ומשוכנעת כי הבדיקות תחזקנה את עמדתה זו". ‏‏‎‎‏