שטייניץ: "סיכוייו של סטנלי פישר בקרן המטבע נמוכים"

שר האוצר ביום שאחרי הגשת מועמדות פישר לתפקיד יו"ר ה-IMF: "הנחת העבודה - סטנלי נשאר כאן; הבחירה לתפקיד היא פוליטית אך קשה למצוא מישהו מתאים יותר מסטנלי"

ביום שאחרי הודעת הנגיד סטנלי פישר על הגשת מועמדותו לתפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), התראיין הבוקר (א') שר האוצר יובל שטייניץ לגלי צה"ל וציין כי "ההרגשה אמביוולנטית אבל אני מאחל לו בהצלחה"

- מתי נודע לכם על הגשת המועמדות?

"הנגיד כבר דיבר איתי על האפשרות הזאת, וביום שישי בבוקר הודיע לי שלאור כל מיני התפתחויות, הוא כנראה ייגיש את מועמדותו. הוא הרגיש שהוא צריך את תמיכת מדינת ישראל".

- שאלת אותו עד כמה טובים סיכוייו?

"קודם כל הסיכויים הם לא מזהירים - יש מכשולים בדרך, והנגיד איש זהיר ולכן הוא חיכה. המכשול העיקרי הוא מכשול הגיל ואני מקווה שיתגברו עליו. הבעיה היא שהבחירה היא פוליטית אך קשה למצוא מישהו מתאים יותר מסטנלי, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינת העובדה כי הוא היה סגן בארגון".

שטייניץ הוסיף כי "אנחנו מאחלים לסטנלי פישר הצלחה וזה כבוד לנו. זה מצב של win-win: יזכה - כבוד למדינת ישראל. לא יזכה - יישאר לנו נגיד מצוין".

לשאלה האם הגשת המועמדות אינה רק קרש קפיצה לתפקיד הבא ענה שטייניץ כי "אני חושב שסטנלי פישר ביקש קדנציה שנייה - והוא נענה ברצון מתוך הכוונה להמשיך לייצב את בנק ישראל ואת הכלכלה הישראלית".

- האם יש מועמדים להחליף את הנגיד?

"אין שום מועמדים. רחוק עוד היום עד שנדרש לכך - אנחנו לא בשלב של חיפוש מועמד. הנחת העבודה היא שפישר נשאר כאן".