IBI: "משקי-הבית הצטיידו במשכנתאות בריבית משתנה"

איילת ניר מבית ההשקעות IBI: "משקי-הבית מיהרו להצטייד בריבית משתנה לפני כניסתן לפועל של הגבלות בנק ישראל" ■ "מועמדותו של פישר - טריגר למכירות מט"ח בקרב הזרים"

"משקי הבית ניצלו את מספר ימי החסד שהעניק להם בנק ישראל ומיהרו להצטייד במשכנתאות בריבית משתנה טרם יכנסו לפועל הגבלות בנק ישראל", כך מציינים היום בבית ההשקעות IBI בסקירה שפורסמה היום (ב') והגיעה לידי "גלובס".

נזכיר כי בסוף חודש אפריל פרסם בנק ישראל הוראה לפייה מה-5 במאי יוגבל רכיב ההלוואות לדיור בריבית משתנה לשליש מסך ההלווה לדיור, כאמור "משקי הבית "ניצלו" את הזמן בין מועד פרסום ההודעה לבין מועד היכנסה לתוקף ולקחו משכנתאות בריבית משתנה.

ב-IBI צופים כי בנק ישראל יותיר את הריבית על כנה בחודש הקרוב. "אנו מעריכים כי יש להמתין עם העלאות ריבית נוספות בשל האטה המסתמנת ברמת הפעילות בכלכלה העולמית", מציינת איילת ניר, כלכלית ראשית של IBI. עוד צופה ניר כי השילוב בין מספר גורמים: התמתנות קצב הצמיחה העולמי, אינפלציה השוחקת את השכר במשק, עלייה בריבית המוניטרית, התקבות המשק לתעסוקה מלאה, כל אלה צפויים למתן את קצב הצמיחה של הצריכה הפרטית במחצית השנייה של השנה.

בהתייחס למט"ח, מציינת ניר כי המצב הגיאו-פוליטי במזרח התיכון והכרזת פישר על מועמדותו ליו"ר קרן המטבע הבינלאומית, אלה מהווים טריגר למכירות בעיקר של משקיעים זרים "הרואים אפשרות כי עקום התשואות יהיה תלול יותר", מעריכה ניר.