הנפקה בהונג-קונג? אוהדי מנצ'סטר יונייטד בעד

"זאת יכולה להיות הזדמנות בשביל הקהל לקחת חלק בבעלות על הקבוצה", אמר ל"מנצ'סטר איבנינג ניוז" מנכ"ל ארגון האוהדים של אלופת אנגליה

הפרסום אתמול (א') ב"סאנדיי טיימס" לפיו משפחת גלייזר, בעלי מועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד, עשויה להנפיק את הקבוצה בבורסה של הונג קונג לפי שווי של 1.7 מיליארד ליש"ט - התקבל בברכה אצל אוהדי אלופת אנגליה.

"זאת יכולה להיות הזדמנות בשביל הקהל לקחת חלק בבעלות על הקבוצה", אמר ל"מנצ'סטר איבנינג ניוז" דנקן דרסדו, מנכ"ל MUST - ארגון האוהדים של היונייטד המנהל קמפיין ארוך נגד הגלייזרים.

הגלייזרים רכשו את יונייטד ב-2005 עבור 790 מיליון ליש"ט. הנפקת כל המניות לפי שווי של 1.7 מיליארד ליש"ט יוציא אותם עם רווח עצום מהקבוצה, ו"הרבה אוהדים לא ישמחו לראות אותם יוצאים עם רווח עצום, אבל הגלייזרים הם לא העניין כאן", לדברי דרסדו. "העניין הוא מה שטוב ליונייטד".

דרסדו הוסיף כי לדעתו, "המניות צריכות להיות מונפקות גם בבורסה של לונדון, כדי שתהיה אליהם גישה מקסימלית מצד אוהדים של מנצ'סטר יונייטד".

בתוך כך, העריך היום ווין גרנט, בלוגר אנגלי לענייני כלכלת כדורגל, כי כל הסיפור הזה עשוי להיות לא יותר מברווז עיתונאי. "זה נראה כמו ניסיון של הגלייזרים לבדוק את התגובות לנושא מעולם הכדורגל והעולם העסקי", כתב גרנט, "ולקבל הערכת שווי ריאלית למועדון".