עונש מאסר עולם לרוני רון ומארי פיזם על רצח הילדה רוז

הרכב של 3 שופטים בבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה גזר את דינם של רוני רון, סבה של רוז פיזם בת ה-4 שהורשע ברציחתה, ושל אמה של רוז, מארי פיזם, שהורשעה בשידול לרצח

הרכב של 3 שופטים, ברשות נשיא בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה אברהם טל, גזר היום (ב') מאסר עולם על רוני רון, סבה של רוז פיזם בת ה-4 שהורשע ברציחתה, ועל בת-זוגו מארי פיזם, אמה של רוז, שהורשעה בשידול לרצח בתה הקטנה.

במהלך הדיון הציגו פרקליטיו של רוני רון קו הגנה חדש, במסגרתו טען רון כי "אני מומחה לאומנויות לחימה, וזו סיבה שהמכה שנתתי לרוז הייתה קטלנית". לאחר התייעצות הודיעו השופטים כי הם דוחים את הטענה, מפני ש"אין בה בכדי לשנות את ההכרעה". "מי שמכיר את כוחו ונותן מכה לילדה קטנה, מתכוון להורגה", אמר השופט טל.

השופט טל העיר לעו"ד בני נהרי על כך שחלק מהמידע כבר היה ידוע. "את הטענות הללו ניתן היה להעלות כבר לפני כן", אמר. נציגי התביעה אמרו: "לא מצאנו אף מסמך הקשור לטענת המורשע, אנו מבקשים לדחות את ההנחה על הסף".

לפני כשבועיים החליט בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה לדחות את הדיון בטיעונים לעונש של רון ומארי, בעקבות מה שהוגדר "טענות חדשות" של צוות ההגנה. בצעד מפתיע למדי, הצטרף עורך הדין בני נהרי לצוות ההגנה של רון, וביקש מבית המשפט לדחות את הדיון משום שהוא שמע מרון "טענה מעניינת שטרם נשמעה בבית המשפט".

"לאחר ששמעתי את סיפור חייו של רוני רון בכלא, נוכחתי לדעת שיש לו הכשרה של קרב מגע מתקופת שירותו בצבא", סיפר אתמול (א') עו"ד בני נהרי. "אני מומחה בעריכת דין, והוא מומחה בקרב מגע, והמכה של שנינו אינה זהה. על-פי חוות-הדעת של פרופ' היס, מנהל המכון הפתולוגי באבו-כביר, רוז מתה מעוצמת המכה שקיבלה, ועל כן יש להחשיב את המעשה כהריגה ולא כרצח".

בכוונת סניגוריו של רון לערער על ההרשעה לבית המשפט העליון. גם פרקליטתה של מארי פיזם, עו"ד רויטל סוויד, הודיעה כי בכוונתה לערער לבית המשפט העליון על הרשעתה של מארי בשידול לרצח.