מכה נוספת ליוון: S&P חותכת דירוג האשראי שלה ל-CCC

סוכנות הדירוג הורידה את דירוג האשראי של יוון ל-CCC מדירוג קודם ברמה B, עם תחזית שלילית ■ "ישנה סבירות כי יוון לא תצליח לפרוע את אחת או יותר מההלוואות אותן קיבלה"

סוכנות הדירוג S&P הורידה היום (ב') את דירוג האשראי של יוון ל-CCC מדירוג קודם ברמה B, עם תחזית שלילית. מדובר ברמת "זבל".

כמו כן, S&P מחזיקה על יוון בדירוג C בטווח הקצר. מהסוכנות נמסר כי "הדירוג משקף את התחזית שלנו על כלכלת יוון, וכי ישנה סבירות כי לא תצליח לפרוע את אחת או יותר מההלוואות אותן קיבלה".

ברקע, ממשיכים בכירים באיחוד האירופי ובבנק המרכזי האירופי להזהיר כי ארגון מחדש של חובותיה של יוון יכניס את המשקיעים לפניקה, שתהיה "זהה לזו שליוותה את הסנטימנט בשוק לאחר קריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס".

אחרים, לעומת זאת, גורסים כי חרף חובה העצום של יוון בהיקף 330 מיליארד אירו (473 מיליארד דולר) - הוא עדיין במימדים שיוכלו בנקים ומוסדות פיננסים גדולים נוספים להכיל, מבלי להוביל את המערכת הפיננסית כולה לקריסה נוספת. "הדאגות מתגברות", אומר דוויד ראלי, ראש מחלקת מחקר חוץ בפיץ'. "מצב של חדלות פירעון יזעזע את הכלכלה, לא רק במדינות הפריפריה באירופה אלא גם בספרד ומעבר לה".

אולם, ההשוואה, ההשוואות בין קריסת יוון לקריסת ליהמן ברדרס נעשתה בתדירות שכיחה יותר בשבוע שעבר, עם התעקשותה של גרמניה כי הסקטור הפרטי ביוון ישתתף בתוכנית החילוץ הנוספת לממשלתה - גרמניה תכפה על מחזיקי האג"ח של יוון הסדר חוב, במסגרתו יוארכו חיי האג"ח ב-7 שנים ללא תוספת ריבית כפיצוי. מנגד, ממשיכים הבנק המרכזי האירופי להתנגד למהלך, כשחבילת חילוץ נוספת בהיקף של 120 מיליארד אירו, עומדת על הכף.

S&P מצטרפת בכך למודי'ס שהורידה זה מכבר את דירוג האג"ח של יוון ל-Caa1 מ-B1 והוסיפה תחזית שלילית לגבי דירוג החוב של יוון בעתיד. מודי'ס הסבירה את ההורדה בדירוג בטענה שהסיכוי קלוש שיוון תצליח להסדיר את החוב שלה ללא סיוע כלכלי נוסף מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע.