עיריית ת"א תובעת 2.19 מיליון שקל ממכבי ת"א כדורגל

דורשת פיצוי כספי ופינוי מיידי של אצטדיון המכביה, בטענה כי זכויות החכירה של המגרש הסתיימו לפני למעלה מ-40 שנה

עיריית תל-אביב הגישה היום (ג') לבית משפט השלום בתל-אביב תביעה בסכום של כ-2.2 מיליון שקל נגד מועדון הכדורגל מכבי תל-אביב, חברת מכבי תל-אביב ואגודת מכבי, בדרישה לפינוי אצטדיון המכביה הממוקם בשפך הירקון בעיר.

העירייה מפרטת בכתבה התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין אילן שרקון ויואב קוק, את הרקע ליחסים החוזיים בינה לבין הקבוצה בנוגע לאצטדיון - חוזה החכירה המקורי בין העירייה לבין מכבי תל-אביב קיים מתקופת המנדט הבריטי בארץ, והוא נחתם בשנת 1932 בינה לבין ההסתדרות העולמית מכבי.

תקופת החכירה, נטען, הייתה עד להחזר השקעותיה של מכבי העולמית בקרקע מתוך הכנסות האצטדיון, ולאחר מכן היה על מכבי העולמית להשיב את המגרש לעירייה.

מאז, נכתב בתביעה, למרות שהשקעות הוחזרו למכבי כבר לפני עשרות שנים, האגודה המשיכה לעשות שימוש במגרש, ובשנת 1958 אף חתמה מכבי העולמית על הסכם עם אגודה להתעמלות מכבי תל-אביב, לפיו היא מעניקה לה רשות שימוש בקרקע, והכול מבלי לבקש ומבלי לקבל את הסכמת העירייה.

נטען כי בשנת 1971 פנה ראש העיר דאז, יהושוע רבינוביץ', אל מכבי העולמית, בדרישה להחזרת השטח כמתחייב מחוזה החכירה, ומאותה שנה, נטען, החלה חלופת מכתבים בין העירייה למכבי תל-אביב שנמשכה עד שנת 1995, כאשר בכל פעם קיבלה האגודה ארכה נוספת.

לטענת העיריה, במהלך השנים שחלפו מאז 1995 פנתה העירייה אל הנתבעות מספר פעמים בדרישה לפנות את השטח ולהשיבו לידיה, אך ללא הועיל. ב-2004 נאלצה העירייה להגיש אף תביעה נגד מכבי העולמית, וב-2006 ניתן, בהסכמת הצדדים, פסק דין המורה למכבי העולמית לפנות את הקרקע.

מגרש המכבייה בנמל תל אביב / צלם: מץ 76
 מגרש המכבייה בנמל תל אביב / צלם: מץ 76

מגרש המכבייה בנמל ת"א (צילום: מץ 76)

למרות פסק הדין ובעקבות פניות חוזרות ונשנות ממכבי תל-אביב, נטען, הסכימה העירייה לנהל משא-ומתן עם האגודה בנוגע להשבת השטח ובנוגע לתשלום דמי שימוש שעל מכבי תל-אביב לשלם בגין השימוש עד למועד הפינוי.

לדברי העירייה, למרות כוונותיה הטובות ורצונה לעזור לאגודה, מכבי תל-אביב שוב התחמקה מלחתום על הסכם - והמשיכה עד היום להחזיק בשטח ללא הסכמת העירייה, ואף מבלי לשלם לה דמי שימוש כלשהם.

בתביעה מבקשת העירייה לחייב את מכבי תל-אביב בתשלום דמי שימוש בסך של 270,000 שקל, כולל מע"מ עבור כל אחת מ-7 השנים האחרונות שקדמו להגשת התביעה הנוכחית. לפי חישוב זה על מכבי תל-אביב לשלם דמי שימוש בסך 2,192,400 שקל.

בנוסף מבקשת העיריה מבית המשפט להורות למכבי תל-אביב לפנות באופן מיידי את מגרש המכביה, ולחייב אותה לשלם דמי שימוש שנתיים בסך של 270,000 שקל בצירוף מע"מ, החל ממועד הגשת התביעה ועד למועד פינויו בפועל של המגרש.

תגובת דובר מכבי תל-אביב: "לא הגיע למכבי תל-אביב כל מידע בנושא".