אולמרט: "רייצ'ל רז-ריסבי פעלה בבלבול או באי-הבנה"

ראש הממשלה לשעבר בעדותו בפרשת ראשונטורס: לא הייתה שיטה של מימון כפול לטיסותיי ■ "אם רייצ'ל יודעת שהיא צריכה לצבור עודפים, למה היא צריכה לשאול אותי?"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אמר היום (ג') במשפטו כי עצם העובדה שמתאמת הנסיעות שלו בסוכנות הנסיעות ראשונטורס, רייצ'ל רז-ריסבי, שאלה אותו כיצד לממן שדרוג של טיסה לארה"ב למחלקה ראשונה, מוכיחה כי לא הייתה שיטה של מימון כפול לטיסותיו וצבירת העודפים בחשבונו הפרטי בסוכנות. "אם היא יודעת שהיא צריכה לצבור עודפים, למה היא צריכה לשאול אותי?" תהה ראש הממשלה לשעבר.

אולמרט המשיך היום (ג') להשיב לאישומים נגדו בפרשת ראשונטורס, במסגרת היום השישי לעדותו. אולמרט, הנאשם בעבירות של מירמה והפרת אמונים וקבלת דבר במירמה, מואשם כי קיבל מגופים ציבוריים ומהמדינה מימון כפול ומשולש לנסיעותיו לחו"ל בסך 92 אלף דולר.

ראש הממשלה לשעבר נתקל היום בשאלות קשות מצד השופטים בנוגע לטיסה מנובמבר 2004 לארה"ב, שלטענת הפרקליטות מומנה כולה על-ידי משרד התמ"ת, ולמרות זאת קיבל אולמרט החזר הוצאות של 9,600 דולר מהליגה לידידות אמריקה-ישראל (AIFL).

אולמרט נשאל על מסמך שבו שאלה אותו רז-ריסבי כיצד לממן את הוצאות השדרוג - באמצעות נקודות או בתשלום מחשבונו הפרטי. לטענת התביעה, מהמסמך עולה כי אולמרט ידע שהנסיעה ממומנת על-ידי התמ"ת, אולם בכל זאת אישר מימון מה-AIFL.

השופט יעקב צבן שאל את אולמרט מדוע כתב לרז-ריסבי כי יש לחייב את ארגון AIFL בעלות הטיסה, אף שהמדינה כיסתה את העלות, ואולמרט השיב: "אני מציע שנהיה זהירים בהתייחסות לציטוטים המדויקים של רייצ'ל. אנחנו יכולים לחייב את הארגון במחלקה ראשונה, אפשר לעשות שדרוג. רייצ'ל שואלת אותי מה לעשות. אני אומר לה מה לעשות".

על שאלת השופטת מוסיה ארד, ראש הרכב השופטים, מה ידע בזמן אמת, השיב: "לא ידעתי... רייצ'ל פעלה פה בבלבול מסוים או באי-הבנה... אין שיטה (של חיוב כפול - י"י). אם היא יודעת שהיא צריכה לצבור עודפים, למה היא צריכה לשאול אותי? היא שואלת אותי כי היא לא בטוחה, כי יש לה ספק, ואני באופן שיטתי נותן לה תשובה, שהמשמעות שלה היא חיסכון".