ח"כ תירוש הניחה קופסת קוטג' על שולחן נתניהו

(עדכון) - ח"כ שלי יחימוביץ': "העלייה במחירי המזון - בגלל המס על הדלקים" ■ "יש להקפיא את הרפורמה במס המיטיבה רק עם מי שיש לו"

"חלק ניכר מעליית מחירי המזון, ובעיקר זו של הקוטג', נובעת מהמס על הדלקים שרוב חברי הכנסת הצביעו בעדו", כך קראה ח"כ שלי יחימוביץ' בתגובה למחאת המחירים בפייסבוק שתופסת תאוצה.

כ-35 אלף איש הצטרפו לקבוצה שנפתחה בפייסבוק, הקוראת להחרים את הקוטג' למשך חודש שלם - בכל חודש יולי. הקהילה נוסדה ביוזמה של יצחק אלרוב, שהחליט להרים את הכפפה שזרקו מאות טוקבסקיסטים באתר "גלובס" ואשר קראו להתארגן למחאה צרכנית, וזאת בעקבות סדרת הכתבות על יוקר מחירי המזון בישראל.

‏מחיר הקוטג' נסק לאחרונה לכמעט 8 שקלים, והוא רק חוליה אחת בשרשרת של מוצרי מזון שמחירם נסק בשל היעדר פיקוח. "גלובס" החל בבדיקת יוקר מחירי מוצרי המזון בישראל, כולל השוואה מול אירופה ומול ארה"ב, ומצא כי מוצרי המזון בארץ יקרים בעשרות אחוזים מאלה שבמדינות אחרות בעולם המערבי.

"קריאה להוזלת מחירים כשהיא מנותקת מהסיבה לעלייתם, תפגע בסופו של דבר בחקלאים ובעובדים החלשים בענף המזון. לכן גם אם זה נשמע מורכב, אין מנוס מהפחתה ניכרת של המסים העקיפים, המזיקים והלא שוויוניים כמו המס על הדלקים", אמרה יחימוביץ'.

עוד מוסיפה יחימוביץ' כי "יש להקפיא את הרפורמה במס המיטיבה ממילא רק עם מי שיש לו, כדי לאזן את הכנסות המדינה".

בתוך כך, ח"כ רונית תירוש (קדימה) ניצלה את המחאה הציבורית נגד מחירי המזון והניחה במהלך המליאה קופסת קוטג' על שולחנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. סדרני הכנסת פינו את הקוטג' מהשולחן.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, זימן דיון דחוף ליום ראשון הקרוב על פיקוח המחירים בשוק מוצרי החלב.