צפו בתמונות: מכונית הספורט-פאר החדשה ב.מ.וו M5

המכונית מציעה שני מגדשי טורבו, 560 כ"ס סוס, בלמי מרוץ ותאוצה מאפס למאה ב-4.4 שניות - עם חמישה נוסעים ■ "צורכת 30% פחות דלק מקודמתה"

אחרי תקופה ממושכת של שחרור "טיזרים" ובניית ציפיות, חושפת ב.מ.וו רשמית את הדור החדש של ה-M5 - היורשת של אחת המכוניות הנערצות ביותר על חובבי הביצועים.

מכונית הסאלון-חמישה-מושבים המגודלת מצוידת במנוע V8 חדש עם שני מגדשי טורבו, שמייצר 560 כ"ס ומומנט של 68 קג"מ - כמעט 30% יותר מהדגם היוצא.

המנוע מסוגל להזניק חמישה נוסעים מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות בלבד ומאפס ל-200 קמ"ש ב-13 שניות. למרות זאת, טוענת החברה, המכונית צורכת 30% פחות דלק מקודמתה ומשיגה ממוצע רשמי של כ-10 קילומטר לליטר.

כצפוי מצוידת ה-M5 בשלל טכנולוגיות מתקדמות וביניהן תיבה רובוטית כפולת-מצמדים, מתלים נשלטים אלקטרוני, היגוי ייחודי, בלמים לביצועים גבוהים שעשויים מחומרים מרוכבים, אפשרות לתכנת את תגובת הגיר/המנוע/ההיגוי על פי בחירת המשתמש ועוד. גם תא הנוסעים כולל גימור ייחודי לדגם.

ה-M5 החדש תוצג רשמית בפרנקפורט ותוצע לישראלים, בהזמנה מיוחדת, זמן לא רב לאחר מכן. המחיר לא פורסם אולם הוא יחצה את המיליון שקל בישראל.